O operațiune uriașă de manipulare, cu concursul unor politicieni penali de coaliție, acuză UE de ingerințe juridice, îndreptate doar spre ”luminile” politice din România: Adrian Năstase, Liviu Dragnea, Cătălin Voicu și compania. Asupra lor, și numai acestor ”neprihăniți”, a fost abătută pedeapsa europeană – se plâng bocitoarele media, arondate la interesele arcului guvernamental. Totuși, să ne lămurim: UE este comunitatea de civilizație apuseană care ne-a primit, în 2007, alături de cele mai avansate națiuni europene, pentru a deveni o țară ”ca afară” – adică precum sunt ele. Acele țări în care jinduim dintotdeauna să călătorim, să ne petrecem vacanțele, să facem cumpărături sau să emigrăm. De ce? Fiindcă acolo e mai bine.
Din 2007, MCV trage pe roată sistemul juridic românesc. O fi bine? N-o fi bine?
Numai miza pe ignoranța publicului român a făcut ca guvernul rușinii, Guvernul Dăncilă, să răstoarne realitatea si să reclame abuzuri ale Comisiei Europene, în monitorizarea activității juridice din România. Totul a plecat de la Mecanismul de Cooperare și Verificare (MCV) și de la modul în care europenii au vrut să știe cum sunt respectate propriile promisiuni ale justițiabililor români. Activarea MCV pentru țara noastră este o ispravă a Monicăi Macovei – procuror comunist, ministru al Justiției, acum europarlamentar al României. Isprava ne-a pus, în 2007, ca musca românească, pe fruntea Europei. Intransigența obsesională a Monicăi, care a plecat de la convingerea că vindecarea României înseamnă stârpirea totală a corupției, a făcut ca UE să ridice o privire fixă, dar părintească și exigentă, spre noi. De atunci, problemele României, în materie de respectare a condiționalităților pe justiție, traduse în faimoasele ”stegulețe roșii”, au constituit un test mereu mai greu de trecut.
Demonizarea procedurilor de monitorizare UE – risc de ieșire din litera Tratatului de Aderare a României la UE
Guvernarea PSD-ALDE, responsabilă pentru răsturnarea cu susul în jos a legislației – noul Cod Fiscal, transferul contribuțiilor de la angajator la angajat, modificarea legilor justiției, Legea salarizării unitare –, prezintă în mod flagrant proceduri de monitorizare a stadiului unor dosare în instanțele românești drept ”ingerințe” ale UE în procesul activității de justiție din România. Un fals mai grosolan nu exisă. Niciun oficial UE nu a cerut vreodată informații din dosarele aflate pe rol, indiferent despre cine a fost vorba. Relația europenilor cu sistemul juridic românesc s-a rezumat la solicitarea unor aspecte de ordin strictamente administrativ – câte dosare sunt în instanțe, dacă există infrastructură suficientă, cum se realizează cooperarea între entitățile juridice, dacă este respectată celeritatea, adică finalizarea în termene rezonabile ale cauzelor -. De aici și până la alcătuirea unor ”liste negre” europene, cu politicieni români, este o distanță de la adevărul simplu, la minciuna sfruntată.
MCV verifică de 10 ani justiția română, dar nu urmărește pe nimeni aflat în vizorul justiției
Mai mulți miniștri ai Justiției au declarat că MCV nu a constituit niciodată o formă de ingerință în actul de justiție din România. Cătălin Predoiu, dar și Mona Pivniceru, foști miniștri ai Justiției, au explicat la vremea cuvenită și mai recent că MCV nu s-a interferat defel în actul de justiție intern. Prin urmare, demnitari de dreapta și de stânga, profesioniști ai dreptului, infirmă actuala operațiune guvernamentală de manipulare în masă.
Atacul nefondat, total incompetent instituțional, al Guvernului Viorica Dăncilă la adresa Comisiei Europene și a oficialilor ei – lansat de gurile de tun din PSD și ALDE – riscă să devină un motiv suficient pentru deteriorarea poziției României în Europa, în An Centenar și în preambulul preluării președinției rotative a UE de către România.
Claudiu Săftoiu (autorul este doctorand în informații și securitate națională la Universitatea Națională de Apărare ”Carol I”. A fost Președinte-Director General al Televiziunii Române (2012 – 2013). A fost Director al Serviciului de Informații Externe (2006-2007). A fost consilier prezidențial (2004-2006). A publicat numeroase materiale de presă (interviuri, comentarii, analize politice și sociale, ca redactor șef-adjunct la ”Evenimentul Zilei” (1995-1998), ”Privirea” (1999-2000), ”Oameni în top” (2000-2003). A lucrat la PRO-FM, Radio Total (1991-1994). A fost trainer de presă la Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și la Fundația pentru Pluralism (FpP), în perioada 2000-2004) și consultant politic în mediul privat. Este autor al primului manual de jurnalism politic din România: ”Jurnalismul politic – manipularea politicienilor prin mass-media, manipularea mass-media de către politicieni” (Editura Trei, 2003).