Deşi mulţi s-ar fi aşteptat ca în cadrul unei companii cu acţionariat francez, aşa cum e Dacia, angajaţii din posturile-cheie să fie de naţionalitate franceză, Doru Coman dovedeşte contrariul. Nu numai că este român get-beget, dar lucrează în cadrul companiei de la Mioveni de 30 de ani, iar acum a ajuns director-adjunct pe gama Logan. În tot acest timp, bărbatului de 56 de ani i-au trecut prin faţa ochilor toate modelele ieşite pe poarta fabricii. A lucrat, pe rând, prin mai toate secţiile şi cunoaşte fabrica la fel ca pe propriile lui buzunare. După ce Dacia a fost preluată de grupul Renault, Doru Coman a fost cinci ani în Franţa, între 2003 şi 2008, unde a mai învăţat din tainele automobilului francez.
S-a ocupat şi de Sandero
Nici nu se întorsese în România când a fost numit să supervizeze transformarea unor proiecte în fapte. Practic, el a ajuns să spună dacă acel model e apt sau nu pentru producţia de serie, din punctul de vedere al ingineriei. Astfel, la jumătatea anului trecut, a decis că noul Logan şi Dacia Pick-up pot să intre pe linia de producţie de la Mioveni. “Am preluat proiectul Pick-up în 2007, când încă eram în Franţa. Apoi au venit noul Logan şi Sandero. Le-am terminat în 2008, când m-am întors definitiv în România”, spune inginerul. La final, după ce automobilul trece testele de rigoare, cel de siguranţă (crash test) fiind cel mai important, produsul primeşte acceptul de la român pentru a intra în producţie. Aşa s-a întâmplat cu Sandero, cu noul Logan, cu Logan Pick-up sau cu Logan MCV II. De aceea, nici nu e de mirare că el a ajuns să fie supranumit de colegi “moaşa” automobilelor.
250 de români în posturi-cheie
Renault Technologie Roumaine (RTR) este centrul regional de inginerie al Renault care se ocupă de dezvoltarea gamei Logan la nivel mondial. În prezent, circa 2.000 de ingineri lucrează în cadrul RTR pentru a proiecta şi a adapta modelele din gama Dacia şi Renault. Dintre aceştia, în jur de 250 sunt români care ocupă funcţii de conducere, cum este şi cazul lui Doru Coman.