27 Feb. 2018 10:47

3 metode inovatoare de a găti mâncarea la fel de delicios, dar cu mai puține grăsimi

Distribuie

Fie că vrei să adopți un stil de viață mai sănătos sau ți-ai propus să revii la o formă fizică de invidiat, renunțarea la grăsimile din alimentație este una dintre cele mai bune metode pentru a-ți atinge obiectivele. Deși există mitul că mâncarea nu este la fel de gustoasă fără puțină grăsime, vei descoperi că alimentele nu își pierd savoarea, dacă știi să le prepari corect. Iată câteva tehnici prin care poți găti mâncare la fel de bună, dar mult mai sănătoasă, cu puține calorii și săracă în grăsimi:

 

Gătitul la abur, ideal pentru a păstra nutrienții din alimente

Gătitul la aburi are numeroase avantaje, pe lângă faptul că nu e nevoie să folosești deloc ulei pentru a prepara alimentele. În primul rând, această tehnică de gătit este cea mai bună pentru ca legumele și carnea să nu își piardă din nutrienți și să își păstreze gustul. Este o modalitate eficientă pentru a găti acele alimente care sunt predispuse să se usuce când le pui la cuptor sau le gătești pe aragaz, precum legumele sau carnea de pește. În plus, dacă folosești un aparat de gătit precum acesta, care dispune de un intensificator de arome în care poți adăuga mirodenii și plante aromatice, gustul preparatelor tale va fi unul cu adevărat apetisant. După cum observi, acest aparat îți permite și să gătești mai multe ingrediente simultan, astfel încât vei economisi și foarte mult timp.

 

Poșarea, metoda folosită de cei mai renumiți bucătari

Poșarea presupune să fierbi alimentele în clocot abia perceptibil, astfel încât ingredientele să fie infuzate cu propriul lor suc. Tehnica este folosită mai ales în prepararea ouălor sau a peștelui și o regăsim în special în restaurante, cu toate că nu este dificil de pus în practică și de cei mai puțin experimentați în arta gastronomiei. Pentru a poșa carnea de pui sau de pește, tot ce ai de făcut este să pui carnea într-o tigaie nu foarte adâncă și să adaugi suficientă apă sau supă cât să acoperi ingredientele, pe care le fierbi apoi la foc mic, având grijă ca apa să nu facă bule mari atunci când clocotește. În cazul în care vrei să prepari un ou poșat, ai nevoie de o cratiță în care să dai apa în fiert și în care să adaugi puțin oțet, însă fără sare, întrucât aceasta poate rupe oul. Apoi sparge oul într-un bol mic, astfel încât gălbenușul să nu se dezintegreze. Când apa a dat în clocot, micșorează flacăra aragazului și adaugă ușor oul în apă, amestecând ușor, astfel încât albușul să învelească gălbenușul complet. Fierbe oul timp de 3-4 minute la foc mic, apoi scoate-l cu o spatulă și lasă-l să se scurgă de apă pe un șervețel.

 

Coacerea în hârtie de copt

Dacă ți-ai propus să renunți complet la prăjeli, o soluție prin care te poți bucura în continuare de alimentele care îți plac, dar fără grăsimi, este coacerea în hârtie de copt. Cu ajutorul acestei metode de a găti, alimentele își păstrează gustul, se gătesc uniform și pot căpăta o crustă delicioasă, fără să fie nevoie să le prăjești în baie de ulei. Ai grijă însă să nu folosești folia de aluminiu atunci când coci alimentele în cuptor. Un studiu publicat în International Journal of Electrochemical Science, în 2012, a arătat că gătirea alimentelor în folie de aluminiu crește riscul ca o parte din metal să ajungă în mâncare. La temperaturi care depășesc 150 de grade Celsius, transferul de aluminiu în mâncare poate fi periculos de mare, iar pe termen lung, acumularea de aluminiu în organism poate cauza unele afecțiuni precum osteoporoza sau apariția bolii Alzheimer. Dacă folia de aluminiu este perfect sigură pentru a depozita alimentele în frigider, este indicat să eviți să o folosești în gătit și să o înlocuiești cu hârtia de copt. Poți prepara astfel o gamă variată de alimente: de la cartofi copți, la mușchi de porc, carne de pui sau antricot de vită, cu puține grăsimi și foarte savuroase.

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Joe Gough

Loading...
Comentarii