Tesla spune că în uzina sa din Fremont, California, controalele de calitate sunt atât de riguroase încât sunt sesizate chiar și cele mai mici imperfecțiuni, mai scrie sursa citată. Compania spune că toate mașinile trebuie să treacă peste 500 de inspecții și teste.
Potrivit muncitorilor, defectele variază de la zgârieturi și mici urme de lovituri până la probleme de genul scaunelor nefuncționale. Reparațiile ușoare se fac direct din uzină. Tesla Model S are prețuri pornind de la 70.000 de dolari, iar Model X de la 75.000 de dolari.
Model 3 a intrat în producție
Problemele Tesla vin în contextul în care constructorul auto încearcă să își crească puternic producția pentru a face față cererii pentru Model 3, cea mai ieftină mașină a sa, care are prețuri ce pornesc de la 35.000 de dolari.
Tesla are o țintă de producție de 500.000 de autoturisme pe an începând cu 2018, dar momentan se află departe de aceasta. Compania a produs în ultimul trimestru doar 26.150 de mașini, dintre care 14.065 au fost limuzine de lux Model S, un număr de 11.865 sunt SUV-uri Model X și doar 220 erau Model 3.
Cea mai mare pierdere din istorie
Tesla tocmai ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria sa, de 619 milioane de dolari, pe măsură ce se chinuie să își utileze fabrica pentru creșterea producției. În vară, mai mulți muncitori s-au plâns în presa din străinătate despre condițiile de muncă, programul încărcat și accidentele din uzină. Potrivit lucrătorilor, probleme de fabricație au început din 2012.
Primul camion electric
Pe de altă parte, Tesla tocmai ce a prezentat primul său camion electric, numit Tesla Semi, cu prețuri pornind de la 150.000 de dolari, dar și o nouă versiune a mașinii sport Tesla Roadster.
La Toyota procentul cu probleme e de 10%
Totuși, producătorii auto mai eficienți, precum Toyota, au rate de reparații post-producție de doar 10%, față de 90% la Tesla. Compania de cercetare J.D Power prezenta în luna martie un raport numit ”Dincolo de extaz”, în care descria că experții săi au descoperit zgârieturi și o aliniere slabă a ușilor pe Model S și Model X, probleme pe care le pune pe lipsa experienței de producere a Tesla.
Acest lucru este raritate la alți producători de lux, precum BMW sau Mercedes.
Totuși, Tesla are cei mai înrăiți fani: compania se mândrește că satisfacția în rândul clienților săi este cea mai mare din lume și că produce ”cele mai sigure și performante mașini disponibile astăzi”. Principalul acționar al Tesla și directorul său general este antreprenorul Elon Musk.