Potrivit MAI, în ultimii ani numărul accidentelor rutiere provocate de pietoni a crescut semnificativ.
Mai exact, în perioada 01.01.2019 -15.09.2020, s-au înregistrat 1.711 de accidente de circulație grave, dintre care 457 de oameni au murit, iar alte 1.272 au fost răniți. Cauza principală, arată MAI, a fost traversarea neregulamentară a drumului public de către pietoni.
Ce ar putea interzice legea
Proiectul reglementează interdicția pietonilor de a efectua activități de natură a le distrage atenția atunci când se angajează în traversarea drumului public.
MAI susține că este necesară îmbunătățirea inclusiv a legislației rutiere, întrucât pietonul desfășoară activități care îi pot distrage atenția, cum este telefonul. Astfel că, pietonilor li s-ar putea interzice orice activitate care le-ar putea distrage atenția în momentul când traversează stradă.
„În prezent, potrivit art. 72 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la colțul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic”.
MAI susține că folosirea telefonului mobil, fie că se vorbește, ascultă muzică, se scriu mesaje sau se folosesc hărți influențează capacitatea de atenție a pietonului pe zebră.
De asemenea, MAI scrie în proiectul publicat că, în momentul când pietonul poartă o discuție pe trecere, el merge practic mecanic, fără a conștientiza locul efectiv de traversare. La fel se întâmplă și cu pietonul care ascultă muzică, întrucât el nu mai percepe sunetele traficului rutier sau semnalele de avertizare sonoră.
În contextul necesității existenței acestei asigurări, pentru o mai bună previzibilitate a ceea ce înseamnă prudență în traversarea drumului public în trafic, prin prezentul proiect se reglementează interdicția pietonilor de a efectua activități de natură a le distrage atenția atunci când se angajează în traversarea drumului public.
MAI, în proiectul de lege publicat
Foto: Profimedia
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro