Numeroşi cititori ne-au asaltat în ultima săptămână, atât la telefonul redacţiei, cât şi pe site-ul Libertăţii, cu întrebări legate de unele fapte săvârşite de administratorul blocului. Iată care sunt răspunsurile lui Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiei de Proprietari din România, la cele mai frecvente întrebări.
Administratorul nostru noastră a delapidat o sumă imensă, nu numai de la noi, ci şi de la o altă asociaţie, iar banii nu îi putem recupera deoarece valoarea bunurilor ei mai mică decât suma datoriilor. Avem multe restanţe la furnizori. Ce putem face dacă unii dintre proprietarii din asociaţie nu sunt de acord să plătească pentru a reuşi să acoperim pagubele?
Doina Biziniche, Brăila
Răspuns: Dacă proprietarii nu se mobilizează pentru a rezolva problema prin plata datoriilor către furnizori şi recuperarea prejudiciului de la făptuitor, atunci tot blocul va rămâne fără utilităţile respective. Asta este consecinţa faptului că de ani întregi pe proprietari nu i-a interesat soarta blocului lor, iar un hoţ a profitat din plin de acest dezinteres.
De câteva săptămâni, administratorul nu mai vrea să îmi primească banii de întreţinere şi îmi socoteşte penalizare la neplată, pentru că nu achit fondul de rulment. Dacă nu am acum bani pentru acesta, ce să fac?
Paul Eremia, Bucureşti
Răspuns: Dacă administratorul nu are o dispoziţie scrisă din partea preşedintelui asociaţiei de proprietari pe care are obligaţia să o arate oricărui proprietar în astfel de situaţii, atunci măsura este un abuz în serviciu cauzator de prejudicii materiale. Semnalaţi problema preşedintelui, care are sarcina şi obligaţia să reglementeze situaţia creată de administrator.
Dacă există o dispoziţie din partea preşedintelui, atunci va trebui să-l contactaţi şi să-i explicaţi situaţia dv. financiară. Se poate funcţiona foarte bine şi fără fond de rulment, cu condiţia ca dumneavoastră să achitaţi întreţinerea în maximum 5 zile de la data afişării listei de plată la avizier.