„Valoarea totală a premiilor din promoţiile de consumatori cu tragere la sorţi desfăşurate de companiile româneşti în anul 2023 a fost de aproximativ 10 milioane de euro”, a transmis Mediapost Hit Mail, citată de News.ro.
Suma totală a campaniilor promoţionale de anul trecut a fost cu aproximativ 25% mai mare faţă de 2022.
În 2023, ponderea voucherelor a crescut faţă de 2022 şi a continuat să domine topul categoriilor de câştiguri prin tragere la sorţi. Dacă în 2022, voucherele reprezentau în jur de 44% din premiile oferite de companii, în 2023, ponderea acestora a urcat până la 47%.
La o distanţă considerabilă în ceea ce priveşte categoriile de premii s-au aflat, în 2023, cosmeticele (+10%) şi produsele electronice (puţin sub 10%).
În 2022, produsele din categoria casă şi grădină (+10%) şi cosmeticele (+8%) au completat topul celor mai răspândite premii.
Apartamentele de două camere şi de tip studio, premiile în bani, autoturismele, voucherele de vacanţă şi călătoriile exotice au fost printre cele mai scumpe premii câştigate anul trecut de către românii care au participat la promoţii cu tragere la sorţi.
29% din valoarea totală a premiilor din campaniile organizate de companii în 2023 s-a înregistrat în luna mai, aceasta fiind şi cea mai mare pondere din an. Luna mai a urmat dinamica din 2022, când valoarea premiilor a fost de 19% din suma anuală a acestor premii.
Participanţii la promoţiile de consumatori cu vârste între 18 și 39 de ani au câştigat în 2023 44% din valoarea totală a premiilor, deşi ponderea lor în totalul câştigătorilor a fost de numai 35%.
Generaţia celor cu vârste între 40 și 55 de ani a câştigat 34% din valoarea totală a premiilor, ei reprezentând 33% dintre câştigători, în timp ce premianţii cu vârste de peste 55 de ani au câştigat doar 22% din valoarea totală a premiilor, deşi ei au reprezentat 32% din totalul câştigătorilor. Aceste ponderi s-au schimbat într-o foarte mică măsură în 2023 faţă de 2022.
Potrivit informaţiilor din raport, în 2023, în jur de 55% dintre câştigătorii premiilor promoţionale prin tragere la sorţi au fost femei, în uşoară creştere faţă de 2022, când peste 53% dintre câştigători au fost doamne.
FOTO: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro