Măsura menținerii închiderii școlilor nu îi tratează egal pe elevi și studenți, din cauza accesului inegal la internet, astfel că anul de învățământ este compromis, consideră Mircea Coșea, profesor de economie.
Elevii şi studenţii care nu au, însă, acces la Internet sunt discriminaţi şi vor avea o pregătire şcolară deficitară, cu lacune. Iar lacunele în pregătirea şcolară înseamnă lacune în investiţii, a explicat Mircea Coșea, potrivit publicației Ziarul Financiar.
În România sunt 3,5 milioane de elevi si studenţi.
„Dacă ne uităm la gradul de acoperire cu internet al României, vedem că el este pe ultimul loc în UE şi se opreşte cam la 35-48%. În restul ţării, ai o populaţie şcolară care nu are niciun fel de acces la învăţământul prin teleşcoală. Deci i-ai eliminat din oficiu. Din oficiu, ai creeat o discriminare care va dura pe termen lung. Este un an pierdut pentru generaţiile care sunt acum în sistemul preşcolar- preuniversitar”, a explicat Mircea Coşea.
Chiar dacă România este pe locul doi în lume la viteza de acces la internet, gradul de penetrare al rețelelor este deficitar. În ţară, doar 54,4% din gospodării sunt conectate la Internet. Din acestea, 70,9% se află în oraş, potrivit datelor INS.
În statele vestice, precum Suedia, procentul celor care au acces la internet se ridică la 96%, în Germania – 95%, iar în Spania – 91%. La nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%.
Sursa foto: Pexels
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro