Ce efecte are pandemia de COVID-19 asupra serviciilor de finanțare?
Această perioadă afectează aproape toate industriile și sectoarele economiei, într-o măsură mai mare sau mai mică. Limitările de circulație a persoanelor și teama de a intra în spații închise a determinat multe persoane să-și schimbe comportamentul și să caute alte modalități de a interacționa cu anumiți furnizori de produse sau servicii. Furnizorii de servicii financiare s-au aflat în poziția de a gestiona conturile, contractele de creditare și plățile prin noi tipuri de relaționare cu clienții. Implementarea tehnologiilor digitale în fluxurile financiare a trebuit să fie adoptată într-un ritm mai rapid.
Credius s-a adaptat mai rapid noilor realității, datorită tehnologiilor avansate implementate încă de la începutul activității noastre. Creditarea online s-a aflat încă din 2017 în portofoliul de produse de finanțare Credius, pentru că am fost preocupați permanent de soluții mai simple, mai rapide și mai comode pentru clienți.
Suntem un fintech care îmbină cu succes modelele de business inovatoare cu tehnologiile financiare revoluționare și inovăm permanent pentru a fi competitivi și a păstra cota de piață. Vom continua să dezvoltăm și să lansăm produse de finanțare noi, utilizând sisteme revoluționare de identificare a clienților, analize Big Data, tehnologii Cloud, precum și soluții bazate pe AI.
Revenind la această perioadă pe care o traversăm, una dintre provocări este familiarizarea persoanelor vârstnice cu produsele de finanțare online. Pentru acești clienți pe care îi avem, am creat soluții simplificate, care utilizează un suport telefonic complet, ce vine să susțină procesele de creditare online.
Cu ce noutăți vine Credius în zona tehnologiilor financiare de creditare?
Am dus tehnologia de creditare online un pas mai departe și pot spune că acum Credius oferă cel mai simplu si mai rapid credit de acest tip de pe piață. De la momentul trimiterii solicitării de credit până la momentul obținerii sumei dorite, toată interacțiunea clinetului cu noi este 100% digitalizată. Tehnologiile implementate de Credius permit oricărui solicitant să acceseze acest produs de finanțare 24/7, de oriunde, doar cu un smartphone sau un calculator cu conexiune la internet.
Este nevoie doar de completarea datelor de contact și încarcarea unei imagini a cărții de identitate. Sistemul pre-completează apoi toate celelalte câmpuri din cererea de credit. Procesele de analiză, inclusiv accesarea bazelor de date externe, validare și decizia de acordare sunt automatizate. Dacă decizia este pozitivă, contractul de credit este validat de către client și banii sunt virați imediat pe cardul acestuia. Toată procedura durează cel mult 5 minute, în condiții de maximă securitate a datelor solicitanților, utilizând tehnologii moderne de stocare și procesare a informațiilor interne. Nu mai este necesară interacțiunea umană sau drumurile la birourile instituție de finanțare.
Care vor fi tendințele în domeniul serviciilor financiare digitalizate?
Cred că peste doar câțiva ani vom vedea tehnologii similare cu Alexa sau Siri și în zona serviciilor financiare. Clienții vor intaracționa mai mult cu furnizorii de servicii prin comenzi vocale, așa cum fac acum când modifică volumul televizorului sau rezervă o masă la restaurant. De ce nu ar utiliza tehnologiile de interfață vocală pentru a face un transfer bancar sau să aplice pentru un credit?
Și folosirea datelor biometrice de recunoaștere a identității vor juca un rol important în viitor și vor putea fi utilizate pentru a avea acees la anumite tipuri de servicii sau pentru efectuarea unor operațiuni financiare. Nu va trebui să așteptăm muți ani până când nu vom mai avea nevoie nici de card, nici de telefonul mobil pentru a face cumpărături sau pentru solicitarea unui credit.
Credius va rămâne un pionier în utilizarea celor mai recente tehnologii în domeniul financiar, oferind servicii și credite digitalizate, care se disting prin accesibilitate, rentabilitate, transparență și o abordare personalizată.