Confruntată cu probleme financiare în ultimii ani, platforma americană Medium – care reunește sub aceeași umbrelă mai multe publicații – își schimbă strategia, a anunțat marți șeful acesteia, Evan Williams, cel care a co-fondat în trecut și Twitter.
Într-un mesaj adresat angajaților companiei, dar și publicului, Williams invocă lipsa de succes a economic a publicațiilor lansate în ultimii ani, unele care, deși au publicat multe articole remarcabile, nu au reușit să-și acopere costurile.
În schimbul unui abonament de 5 dolari pe lună sau 50 de dolari pe an, platforma Medium le oferă abonaților printre altele, acces la conținut exclusiv, versiuni audio ale unor articole populare. O parte din conținut poate fi citită fără abonament.
„Să fiu foarte clar, nu ne-am făcut nicio iluzie că aceste publicații își vor susține singure costurile pe termen scurt. Pariul nostru a fost acela că vom putea dezvolta aceste branduri, iar ele își vor dezvolta un public loial care va crește baza generală de abonați ai platformei Medium. Ceea ce s-a întâmplat este că baza de abonați ai platformei a continuat să crească, în timp ce audiența publicațiilor nu a făcut-o”, scrie Williams.
Acesta are și o explicație pentru acest fenomen, una care depășește cazul platformei pe care o conduce.
„Cred că un factor semnificativ este că rolul publicațiilor – în lume, nu doar al Medium – a scăzut în era modernă. Nu mă refer la rolul conținutului editorial realizat profesionist, ci la ideea unui imprimatur (al unui grup sau persoane) care stabilește credibilitatea sau încrederea. Încrederea este mai importantă ca oricând și mărcile editoriale bine stabilite au încă un sens. Dar astăzi, credibilitatea și afinitatea sunt construite în primul rând de oameni – voci individuale – mai degrabă decât de mărci ”, susțline acesta.
Or, schimbarea anunțată de Evan Williams tocmai în această direcție merge: „Pe viitor ne vom concentra în a susține vocile independente pe platformă. Asta înseamnă să identificăm autori – care scriu deja pe Medium sau nu – și să le oferim contracte, susținere, editare și feedback pentru a-i ajuta să scrie articole grozave și să-și găsească public pentru ele”. În privința publicațiilor deținute de companie, Williams crede că mai e nevoie de multe încercări pentru a realiza care este rolul lor pe platformă”.