MENIU CAUTĂ
, de Daniel Ionașcu

Consumatorii europeni cer ca AliExpress să le respecte dreptul la retur și garanția de doi ani

Distribuie

Mai multe organizații din Franța, Belgia, Olanda, Italia, Portugalia și Spania au cerut autorităților naționale de protecție a consumatorilor să acționeze împotriva portalului AliExpress, deținut de către gigantul chinez Alibaba, deoarece acesta nu respectă drepturile europenilor, scrie Reuters.

Anterior, și o organizație din Luxemburg a cerut același lucru.

Portalurile care fac legătura între clienți și producători din China au devenit tot mai populare în ultimii ani. Pe lângă AliExpress, mai activează și Gearbest, Geekbuying sau Wish.

Acestea concurează cu retailerii tradiționali sau cu marii retaileri online, precum Amazon, care vând produse cetățenilor din Uniunea Europeană.

Însă acestea nu respectă legislația comunitară.

Este vorba de dreptul la 2 ani de garanție, dreptul de a returna orice produs achiziționat online în 14 zile și dreptul de a da în judecată compania în statul în care cetățeanul își are domiciliul.

Potrivit documentului care stipulează termenii înțelegerii dintre AliExpress și clienți, consumatorii renunță la drepturile litigioase în schimbul rezolvării disputelor prin intermediul unei curți de arbitraj din Hong Kong.

De asemenea, aceste prevederi nu sunt traduse în limba fiecărei țări unde produsele sunt disponibile pentru ca cetățenii să le înțeleagă.

Un purtător de cuvânt al Alibab a declarat că societatea va studia plângerea.

Acesta a mai spus că Alibaba respectă ”toate regulile și reglementările din piețele unde operează”.

Iulian Stanciu, directorul general și acționar al eMAG, cel mai mare grup de comerț electronic din Europa Centrală și de Est, declara în toamna anului trecut că ”se teme mai mult de Alibaba, decât de Amazon”, datorită subvențiilor pe care statul chinez le oferă companiilor sale și a numărului mare de programatori pe care îi are compania.

Citește mai multe despre Alibaba și China pe Libertatea.

Comentarii