RATB arată că numărul de solicitări privind asigurarea transportului public prin servicii regulate pe raza municipiului București și a judetului Ilfov este în creștere.
“Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016- 2030 regiunea București- Ilfov prevede ca prioritate modernizare și reorganizarea sistemului de transport pe întreaga zonă București- Ilfov, sistemul actual nefiind adaptat pentru dezvoltarea economică și socială a Capitalei României și a județul Ilfov”, se arată în raportul de specialitate privind Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului București și a județului Ilfov.
Accesibilitatea în cadrul localităților este limitată, deoarece operatorii privați oferă servicii numai pe coridoarele cu nivel ridicat al cererii.
“Din cauza lipsei de integrare a prețurilor biletelor pentru serviciile urgane și cele regionale, ce necesită multiple transferuri și astfel generând mai multe achiziții de bilete, rezidenții din Ilfov cu venituri mai reduse preferă să se abțină să facă naveta în București”, mai scrie în raportul de specialitate.
În acest context se impune organizarea unor noi rețele de trasee de autobuz ce oferă conectivitate mai bună cu destinațiile din București și opțiuni de transfer mai bune către sistemul de transport public din București.
Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului București și a judetului Ilfov prevede un număr de 83 de trasee, care să lege toate ieșirile din București către comunele învecinate, din Ilfov. Ca să se poată face demersurile introducerii RATB pe toate aceste trasee trebuie, în primul rând, ca proiectul să fie votat de consilierii generali în ședința de pe 17 ianuarie.
Lista completă a traseelor din Ilfov pe care ar urma să circule mașinile RATB o găsiți aici.
Autobuzele RATB și-au încetat circulația în județul Ilfov începând cu 15 iunie 2010, din cauza datoriilor acumulate de la Consiliile locale. În timp ce Regia a anunțat că municipalitatea nu mai poate suporta legal cheltuielile aferente transportului public preorășenesc, reprezentanții CJ Ilfov susțineau că RATB cuprindea în facturi și pierderile Regiei. Până la data de 15 iunie 2010, RATB a asigurat transportul preorășenesc în baza unui Protocol încheiat între CJ Ilfov si CGMB. Însă CJ Ilfov nu și-a indeplinit obligațiile de plată asumate, astfel ca RATB a somat întâi cu sistarea transportul public, apoi chiar a recurs la ea.
Între timp, există comune din Ilfov unde circulă autobuze ale RATB, în baza unor contracte încheiate între primăriile din acele comune și RATB
CITEȘTE ȘI:
VIDEO|Povestea fetei de culoare care a purtat ie pe străzile din Londra. Lilly e bancher și iubește costumul popular românesc!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro