Alte motoare de căutare sunt Bing de la Microsoft, Yahoo – deținut acum de către Verizon, dar și Wolfram Alpha, Ask.com sau DuckDuckGo. În Rusia, cel mai popular motor de căutare este Yandex, iar în China este Baidu.
Potrivit sursei, la nivel global, 40% din totalul traficului de Internet pe care îl generează un website provine din căutările naturale ale Google, iar site-urile plasate pe primele cinci locuri în urma căutărilor, primesc două treimi din totalul traficului organic.
Căutarea pe mobil s-a dublat
Statisticile arată, totodată, că numărul de căutari pe Google de pe telefonul mobil este, la ora actuală, aproape dublu faţă de acum doi ani.
Astfel, Target Web, o agenție care se ocupă de optimizarea conținutului pentru motoare de căutare (SEO), a anunțat că lansează Atelierul de SEO, care se adresează antreprenorilor și responsabililor cu marketingul online, pentru a-și optimiza afacerile pentru motoarele de căutare.
De la motoare de căutare la rețele sociale și inteligențe artificiale
Totuși, internetul a început ”să moară” începând cu anul 2014 și va fi înlocuit cu ”Trinetul”, adică ecosistemele online ale giganților Google, Amazon și Facebook.
Mai nou, însă, motoarele de căutare încep să își piardă importanța în fața rețelelor sociale, precum Facebook sau WeChat.
Pe de altă parte, trendul este că toate acestea să palească în fața inteligenței artificiale. Aici Amazon este un competitor foarte puternic, datorită asistentului virtual Alexa. Acesta este integrat în tot felul de gadgeturi, de la boxele inteligente Echo la calculatoarele cu Windows 10.