MENIU CAUTĂ
, de Delia Chilianu

20% dintre companiile din România nu au auzit de Regulamentul General privind Protecția Datelor Personale (GDPR)

Distribuie

Chiar dacă a mai rămas doar o zi până la implementarea GDPR, 20% dintre companiile din România nu au auzit de Regulamentul General privind Protecția Datelor Personale (GDPR).

De asemenea, un procent de 15% din companiile din România au cheltuit între 1 – 1.000 euro pentru implementarea GDPR.

Potrivit noului Raport European privind Plățile, realizat de Intrum, ediția 2018, 21% dintre companiile din România anticipează că implementarea normelor GDPR va afecta comportamentul de plată. Media la nivel european în ceea ce privește acest subiect este de doar 14%, iar România se află pe locul doi din punct de vedere al procentajului, fiind depășită pe acest subiect doar de Marea Britanie, aceasta din urmă înregistrând 31 de procente în rândul companiilor care anticipează un impact crescut al GDPR în comportamentul de plată.

Chiar dacă IMM-urile și corporațiile din România se așteaptă la influențe serioase din partea GDPR, acestea sunt optimiste în ceea ce privește impactul măsurilor legislative asupra mediului de afaceri. Media la nivel European atunci când vine vorba despre optimismul companiilor referitor la efectele GDPR este de doar 8%, pe când în România se ridică la 19%. În rest, 23% dintre companiile românești intervievate declară că GDPR nu va avea impact asupra afacerilor, 10% dintre acestea sunt pesimiste și previzionează un impact negativ, iar 20% dintre companii declară că nu mai au auzit de GDPR până acum.

În ceea ce privește sumele alocate de către companiile din România pentru implementarea GDPR, 15% dintre acestea spun ca au investit între 1 – 1.000 euro, iar 8% între 1.000 – 50.000 euro. Restul de 77% dintre companiile intervievate au declarat fie că nu au avut costuri de implementare GDPR, fie că nu le cunosc.

Aceste date au fost extrase din Raportul European privind Plățile, desfășurat în România, dar și în alte 28 de țări din Europa.

La nivelul Uniunii Europene, costul pentru implementarea GDPR atinge 198 miliarde de euro

Costul mediu pentru implementarea normelor GDPR în cadrul IMM-urilor din Europa este estimat la 8.000 Euro, iar în cadrul corporațiilor atinge chiar 65.000 euro. În toată Uniunea Europeană, costul tuturor companiilor pentru implementarea GDPR atinge 198 miliarde de euro*.

GDPR sau Regulamentul General privind Protecția Datelor a fost conceput de Uniunea Europeană și implementarea lui este obligatorie pentru toate companiile care gestionează date personale ale cetățenilor din UE. Toate companiile au obligația să implementeze politicile GDPR până cel târziu la data de 25 mai 2018.

Raportul European privind Plățile- ediția 2018 este bazat pe un studiu efectuat de Intrum în 29 de țări din Europa, în perioada 24 ianuarie – 23 martie 2018.

Prin acest raport, Intrum a cumulat răspunsuri de la 9.608 companii din Europa, respectiv 360 companii din România. La întrebările din studiu au răspuns persoane ce ocupă funcții de conducere precum Director Financiar sau Director General.

*Informație bazată pe răspunsurile a 3.717 de companii care au declarat suma pentru implementarea GDPR.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO EXCLUSIV/Condamnat pentru că a ordonat uciderea a patru boschetari, regizorul Sergiu Băhăian se consideră ”tăticul showbiz-ului românesc”

 

Citește mai multe despre companii și GDPR pe Libertatea.

Comentarii