Site-ul de licitatii prin Internet eBay si-a pus problema ce se intampla cu cadourile de Craciun neagreate de cei care le-au primit si a finantat un studiu privind “repunerea in circulatie” a cadourilor in societatea americana, informeaza miercuri AFP. Conform studiului, majoritatea cadourilor nedorite se transforma rapid in cadouri pentru alte persoane sau sunt vandute.
Site-ul de Internet isi ofera “cu discretie” serviciile celor care doresc sa scape de cadourile nedorite si sa primeasca in schimbul lor bani.
Peste 65% dintre americani primesc de sarbatori cadouri pe care nu si le-au dorit, iar mai mult de jumatate dintre acestia, 52%, le ofera mai departe drept cadouri sau le scot la vanzare.
Astfel, 36% din produsele cosmetice primite cadou sunt apoi reoferite sau vandute, traditionala “Christmas cake” este data mai departe in 31% dintre cazuri, iar in 24% dintre cazuri echipamentele electrocasnice primite sunt oferite mai departe.
De asemenea, aproximativ 23% dintre cadourile constand in carti si materiale video ce contin lectii de fitness pentru a scapa de kilogramele in plus sunt “reciclate” si oferite altor persoane.
In ceea ce priveste impartirea pe gen, acest studiu a demonstrat ca femeile sunt cele care apeleaza mai mult la aceasta practica decat barbatii. Aproximativ 59% dintre femei repun in circulatie cadourile primite, in timp ce doar 45% dintre barbati adopta aceeasi strategie in ceea ce priveste cadourile pe care nu le doresc.
Nu mai putin de 67% din cadourile primite de la colegii de la locul de munca sunt date mai departe. In cazul cadourilor primite de la prieteni, 65% ajung in alte maini decat ar fi trebuit.
Celor care se tem insa ca vor fi prinsi asupra faptului dupa ce au repus in circulatie darurile primite de la colegi sau din cercul de prieteni, eBay le propune varianta mult mai discreta a vanzarii acestor produse pe Internet. “E mult mai discret sa vanda cadourile pe care nu le doresc prin intermediul Internetului: astfel este evitata rusinea de a fi descoperit si se pot face si importante economii financiare”, sustine experta in consum Marsha Collier.