Site-ul financiar Yahoo Finance a declarat Zoom drept compania anului, în vreme ce publicația de tehnologie The Verge a decretat webcamul drept gadgetul anului.
Zoom valorează acum mai mult decât Dell sau HP
Fondată în urmă cu nouă ani, Zoom a ajuns în centrul atenției în 2020, furnizând soluții de videoconferință pentru companii și consumatori.
În acest an „zoom‟ a ajuns practic un verb, tot așa cum „google‟ este sinonim cu căutarea pe internet.
Zoom a raportat o creștere de 367% a veniturilor în trimestrul al treilea, ajungând la 777,2 milioane de dolari, iar pe cel de-al patrulea compania estimează venituri între 806 și 811 milioane.
Anul trecut compania avea 74.100 de clienți cu mai mult de 10 angajați, în acest an a raportat 433.700 de clienți cu peste 10 angajați.
Folosirea masivă a aplicației Zoom a dus și la o creștere fulminantă a acțiunilor sale pe bursă.
În acest moment, Zoom are o capitalizare bursieră de 116 miliarde de dolari, peste giganți cu venituri de zeci de miliarde de dolari, precum Dell (54,6 miliarde) sau HP (31,5 miliarde).
Fondatorul Zoom, avere imensă
Creșterea sa masivă a mai adus ceva: Eric Yuan, fondatorul Zoom, are acum o avere estimată la 17,8 miliarde de dolari, de către revista americană Forbes.
Acesta deținea 22% din acțiunile companiei atunci când s-a listat pe bursă.
Valoarea bursieră a Zoom era la acel moment de 9 miliarde de dolari. Între timp, aceasta a crescut de aproape 13 ori.
Camerele web, interfața cu lumea
Dacă Zoom a fost numită compania anului, atunci și camera web este gadgetul anului.
„Dar 2020 a fost anul în care dormitoarele s-au transformat în săli pentru ședințele de consiliu, milioane de oameni învățând să lucreze de acasă pentru prima dată. Și s-a dovedit că nici măcar o pandemie nu poate opri tehnologia să ne ofere o descătușare puternică‟, scrie The Verge.
Aceasta continuă: „Ceea ce au învățat oamenii despre webcamuri în acest an este că, în mare parte, sunt proaste‟.
Acest lucru este valabil în special pentru cele de pe laptopuri și tablete, nu și pentru cele de pe smartphone-uri, care sunt create special pentru selfie-uri.
Camerele web dedicate, care se atașează la calculatoare sau monitoare, au și ele claritate, dar rămân tot webcamuri, mai spune sursa citată.
Publicația notează că marii producători de camere foto, precum Sony, Fujifilm, Canon, Olympus, Panasonic și Nikon și-au dat seama de problemă, așa că au lansat aplicații care au transformat camerele foto în camere web, aducând o calitate mai mare în conferințele video de pe Zoom.