„Nu există căldură în clasă, băile se află într-o condiție deplorabilă și ocazional un miros respingător își face apariția din țevi sau de la corpurile șoarecilor morți găsiți de noi, într-o dimineață, pe holul clădirii”, au notat elevii în mesajul disperat transmis către presă.
Ei spun că, inițial, directorul școlii i-a anunțat că vor fi o clasă «fluturaș», „asta însemnând că nu vom avea o clasă proprie, ci ne vom muta din clasă în clasă, oră de oră, zi de zi. Directorul adjunct însă a decis că ar fi mai bine dacă ne-ar trimite într-un corp retras de liceu, spunându-ne că ne-ar fi mult mai ușor, întrucât suntem în ultimul an”.
Am încercat să acceptăm situația, să ne îmbrăcăm mai gros, să ne încălzim cu ce aveam la dispoziție. Fie o plită electrică, fie un reșou. Am ajuns la situația în care eu și cei 15 colegi să facem pauze pentru a ne încălzi mâinile.
Mesajul clasei a 12-a E, de la liceul vrâncean:
Elevii spun că au fost zile în care nu au mai putut suporta situația și au plecat de la școală: „Directorul adjunct, totuși, a refuzat să ne înțeleagă situația, amenințându-ne că ne va pune absențe”.
Valentin Mitrofan este directorul Colegiul Tehnic „Gheorghe Balș” Adjud în urma concursului organizat de Inspectoratul Școlar Județean Vrancea în luna decembrie, însă el va fi instalat pe 17 ianuarie, conform metologiei ministerului.
Noul director: „Spațiul s-a redus și am fost nevoiți să reorganizăm programul”
Mitrofran recunoaște, în mare, problemele semnalate de elevi.
„Unitatea noastră este cuprinsă în acest an într-un proiect de realizare a unui campus pentru învățământul profesional și tehnic. Proiectul cuprinde reabilitarea tuturor clădirilor școlii din punct de vedere al structurii, instalațiilor electrice și termice precum și al dotărilor specifice procesului educativ. Din acest motiv, trei din cele patru clădiri ale școlii au fost predate la începutul anului școlar constructorului care a câștigat licitația pentru realizarea proiectului. În aceste condiții, spațiul de învățământ s-a redus drastic și am fost nevoiți să reorganizăm programul unității în două schimburi”.
În schimbul 1, sunt disponibile un număr de 13 săli de clasă pentru un număr de 15 clase de elevi. Conducerea a convenit cu constructorul să permită accesul temporar în șantierul de la laboratorul de analize chimice și în atelierul de mecanică.
De altfel, elevii au prezentat și filmulețe cu șantierul în care învață. Pe jos se vede un adevărat lac:
Este adevărat că, în clădirea respectivă, condițiile de confort termic nu sunt bune din cauza vechimii instalației termice, a faptului că aceasta prezintă pierderi de agent termic și că sala respectivă se află la capătul unei coloane de încălzire.
Valentin Mitrofan, director:
„A fost un singur șoarece mort”
După ce spune că a făcut „toate eforturile”, directorul afirmă că proiectul de realizare a campusului pentru învățământ profesional și tehnic are printre obiective și refacerea completă a instalației termice.
Referitor la șoarecii morți găsiți de elevi într-o dimineață pe holul clădirii, dascălul spune că „a fost vorba de un singur șoarece, ajuns acolo în urma efectuării procesului de deratizare a clădirilor școlii la începutul anului școlar. Personalul destinat efectuării curățeniei a curățat clădirea și ulterior problema nu a mai reapărut”.
Concluzia directorului: „Situația nu e așa dramatică precum pare, dar voi propune doamnei director (încă în funcție – n.r.) și consiliului de administrație reanalizarea situației pentru a adopta o altă soluție decât cea prezentă”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro