Pe de altă parte, sindicatele din Învăţământ, majoritatea cadrelor didactice dezvăluie viciile acestei noi şi radicale bulversări a sistemului ce pot afecta pregătirea a numeroase generaţii. Funeriu şi echipa sa par nişte generali care, închişi între ziduri, imaginează la lada cu nisip strategii şi tactici, dar care, necunoscând realităţile din teren, îşi vor sacrifica degeaba soldaţii, pierzând bătăliile în sine.
Sigur că e nevoie de modernizarea învăţământului, de simplificarea şi adaptarea programei. Dar acest proces nu se face peste noapte, în şcoli din comune neelectrificate, cu părinţi săraci, cu un sistem subfinanţat şi cu cadre superficial calificate. Chiar idealizarea calculatorului, pedalarea pe crearea de “competenţe” sunt, acum, o formă fără fond. Şi, apropo, vom scoate generaţii umblând cu laptopul de gât şi neînstare să gândească decât prin Google? Fără experienţă proprie şi mult prea sigur de sine, Funeriu împinge Învăţământul într-o realitate virtuală.
Ieri, la Parlament, a avut loc o dezbatere în temă. Refuzând, sub pretextul unor vicii de procedură, să-şi trimită reprezentanţii, PSD şi PNL au greşit. Aici nu-i vorba de a-i da sau nu satisfacţie lui Băsescu, care oricum a vorbit cu tonul “Magister dixit”. La mijloc e soarta copiilor ţării, prea des folosiţi drept cobai.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro