În cadrul studiului care a fost finanțat de producătorii Barbie au participat 33 de băieți și fete, cu vârste între patru și opt ani, cărora li s-a oferit o colecție de păpuși Barbie și accesorii precum o ambulanță sau un cal cu care să se joace.
„Când copiii creează lumi imaginare și jocuri de rol cu păpuși, ei comunică la început cu voce tare și apoi internalizează mesajul despre gândurile, emoțiile și sentimentele altora”, a spus dr. Sarah Gerson, cercetătoare la Universitatea Cardiff și autorul principal al studiului, potrivit The Guardian.
Deși valoarea educațională a jocului cu Lego și a jucăriilor de construcție a fost acceptată pe scară largă, beneficiile jocului cu păpuși par uneori să fie trecute cu vederea, potrivit neuro-cercetătorului care a condus studiul.
Specialiștii au constatat că jocul cu păpușile îi încurajează pe copii să vorbească mai mult despre gândurile și emoțiile celorlalți.
„Acest lucru poate avea efecte pozitive de lungă durată asupra copiilor”, cum ar fi o creștere a puterii de procesare socială și emoțională și dezvoltarea abilităților sociale precum empatia, mai arată studiul.
Cei mici au fost lăsați să se joace spontan, însă modul în care au interacționat cu jucăriile a fost monitorizat și măsurat, prin intermediul spectroscopiei, o ramură a fizicii care se ocupă cu studiul metodelor de obținere a spectrelor, precum și cu măsurarea și interpretarea acestora.
În cadrul studiului s-a mai observat, de asemenea, că în timpul jocului cu păpuși, copiii erau mai predispuși să se adreseze păpușilor la persoana a doua, vorbind direct cu ele, în timp ce la personajele de pe ecranul tabletei aveau tendința să se refere la persoana a treia.
Nu a fost observată nicio diferență între băieți și fete. „Limbajul intern poate indica faptul că un copil se gândește la gândurile și emoțiile altor oameni în timp ce se joacă cu păpuși”, a mai spus Sarah Gerson.
Benjamin Mardell, care cercetează pedagogia jocului la Harvard Graduate School of Education și care nu a fost implicat în lucrare, a spus: „Ipoteza că jocul cu păpuși oferă o schelă copiilor mici pentru a lua perspectiva altuia, chiar dacă acel alt este neînsuflețit, pare foarte rezonabil. Și faptul că ei văd utilizarea limbajului în acest sens este o bună confirmare a ipotezei.”