Este vorba despre primii pași „concreți” pentru pregătirea fazelor premergătoare începerii construcției autostrăzilor Iași – Târgu Mureș, Iași – Ungheni și Bacău – Brașov, drumul de mare viteză Pașcani – Siret și a legăturii Pașcani-Bacău, pe coridorul 9 Pan-European.
Tot în anul 2018, anunță Ministerul Transporturilor, urmează să înceapă construcția Variantei de Ocolire Bacău, după parcurgerea celor 6 luni destinate proiectării.
„Proiectul” Bacău 2 în 1, centură și autostradă
În baza contractului pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va începe anul viitor construcția primilor 17 kilometri ai Autostrăzii Moldova.
Tot anul viitor va începe prima fază pentru construirea a 78 de kilometri de autostradă, între Târgu Neamț și Iași, în baza unei proceduri de licitație pentru servicii de proiectare și execuție. Potrivit aceluiași comunicat, aceste proiecte vor însuma 95 de kilometri de infrastructură modernă, pentru regiunea Moldova.
Bacău – Brașov, 190 de kilometri
Pe Coridorul 9 Pan European, CNAIR pregătește implementarea Tronsonului București – Pașcani, cu o lungime de 82 de kilometri, din care se va desprinde legătura Pașcani – Bacău. De asemenea, în anul 2018 ar trebui să înceapă procedura de achiziție publică pentru servicii de proiectare destinate Autostrăzii Bacău – Brașov (190 de kilometri).
Potrivit Ministerului Transporturilor, graficul demarării acestor proceduri destinate execuției a 329 de kilometri de infrastructură modernă arată astfel:
- În luna februarie 2018 este estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor și comunicarea rezultatului procedurii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic destinat drumului de mare viteză Ploiești – Buzău, cu o lungime de 65 de kilometri. Se estimează că în luna aprilie 2018 va fi semnat contractul, după parcurgerea etapei de depunere și soluționare a contestațiilor.
- Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic destinat drumului de mare viteză Buzău – Focșani, în luna februarie este estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor și comunicarea rezultatului procedurii. Și în acest caz se ia în calcul semnarea în luna aprilie 2018 a contractului pentru cei 72 de kilometri ai proiectului.
- Aceleași repere calendaristice sunt estimate pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice, dar și pentru semnarea contractelor destinate drumurilor de mare viteză Focșani – Bacău, cu o lungime de 110 kilometri și Bacău – Pașcani, în lungime de 82 de kilometri.
Ca urmare a realizării acestor documentații tehnice, în baza unor calcule și argumente temeinice, se va stabili tipul de drum de mare viteză, la un standard minim acceptat de drum expres. Mai mult, Ministerul Transporturilor anunță că „nu este exclus standardul de autostradă, dar este nevoie de o argumentare a acestei potențiale soluții”. În vederea pregătirii pentru implementarea lucrărilor de execuție, CNAIR va lansa anul viitor proceduri de achiziție publică pentru servicii de proiectare destinate mai multor obiective.
Procedurile de achiziție publică vor viza inclusiv drumul de mare viteză Pașcani – Siret, cu o lungime de aproximativ 120 de kilometri. În plus, în anul 2018 vor fi parcurse mare parte din etapele tehnice necesare elaborării documentației tehnice pentru implementarea celor 329 de kilometri de drum de mare viteză.
Pentru alți 145 de kilometri de autostradă sau drum expres vor fi lansate anul viitor procedurile de achiziție publică. Potrivit Ministerului Transporturilor, CNAIR va mai pregăti implementarea unor lucrări de execuție pentru conexiunea cu Transilvania, pentru care, din păcate, nu au fost parcurse etapele sau au fost insuficient parcurse în planificarea precedentă.
Citește și:
ANALIZĂ| Cu cât s-au scumpit benzina și motorina în 2017. Vina este pasată între Guvern, companiile petroliere și… uragane
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro