Noul magazin va marca intrarea Primark pe cea de-a patra piață din centrul și estul Europei, după inaugurările magazinelor din Slovenia, Polonia și Cehia, unde s-a axat pe articole de modă, produse pentru casă și frumusețe la prețuri convenabile.
„Suntem încântați de progresul planurilor noastre de extindere și de intrarea în premieră pe piața din România unde am rezervat un spațiu deosebit într-un centru comercial popular din estul Bucureștiului. Reacția clienților din regiunea ECE (Centrul și Estul Europei – n.r.) la marca Primark a fost extrem de favorabilă și ne dorim foarte mult să continuăm această extindere. Sperăm ca românii să ne poată trece pragul înainte de sfârșitul acestui an”, a declarat Paul Marchant, directorul executiv al Primark.
Planuri de extindere
Primark este un retailer irlandez înființat în Dublin, acum mai bine de 50 de ani. Compania deține peste 400 de magazine în 14 țări.
Potrivit companiei, oferta sa include și o selecție amplă de produse realizate sub licență în parteneriat cu NBA și Disney, dar și gama tot mai mare de produse Primark realizate din materiale durabile sub marca proprie Primark Cares.
După România, compania intenționează să intre și în Slovacia, la începutul anului viitor. De asemenea, va deschide patru noi magazine în Polonia.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8b74a20341774bc9a6bd195e54556c0b.jpg)
Anul trecut, Primark și-a anunțat intenția de a-și accelera extinderea în SUA, unde vrea să ajungă la 60 de magazine în următorii cinci ani.
De asemenea, Primark își propune să se extindă și în Franta, Italia și Peninsula Iberică, astfel încat să atingă un număr total de 530 de magazine în această perioadă de cinci ani.
Cine deține Primark
Primark are peste 70.000 de angajați și este o subsidiară a grupului britanic Associated British Foods (ABF).
ABF, compania-mamă a Primark, are 133.000 de angajați la nivel global, care la rândul său este controlată în proporție de 54,5% de către Wittington Investments, un holding britanic privat.
Holdingul cu pricina este controlat în proporție de 79,2% de către Fundația Garfield Weston. Aceasta a fost înființată în 1958 de către omul de afaceri canadian Wilard Garfield Weston și este manageriată de descendenții acestuia.
Competiție intensă
Principalii competitori ai Primark în România sunt lanțurile H&M, Zara, C&A, Reserved, Answear.
De asemenea, în domeniul online activează aplicațiile Fashion Days – deținută de eMAG și About You – retailer din Germania care s-a lansat în România în 2019.
foto: Hepta
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_55248e789613263229bd197bb42e2942.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0b787ba1534d187f06590060328a5ea6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d99eac624205f8a308c2b9f0edc7f222.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_018d697abb33c2e67fb2480c631c6c54.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_bf6eeb910c90bc6492cbbd932ad4ebfd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a0547c7918c84a89d028028438540f09.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_1e490ac6a650b1cb176171d52b2929a4.jpg)