Doua avioane Yak 52, folosite si pentru antrenamente in armata, sunt ‘intinse’ la maximum de doi piloti cu mii de ore de zbor la activ. Temerarii, Dan Stefanescu (6.500 de ore de zbor) si Ioan Postolache (2.500 de ore de zbor), formeaza ‘Iacarii Acrobati’, cea de-a doua formatie de acrobatie aeriana a Romaniei, dupa ‘Soimii Romaniei’, echipa condusa de Catalin Prunariu, despre care Libertatea a scris.
Doua Yak-uri 52, gandite initial pentru antrenamentul pilotilor militari, folosite ulterior pentru acrobatii aeriene si ‘zburate’ de doi oameni cu mii de ore petrecute in aer, fac spectacol la diverse show-uri aeriene, in general in afara Romaniei. Motivul il reprezinta cultura destul de slab dezvoltata a tinerilor pentru unul dintre cele mai frumoase si spectaculoase sporturi.
Dan Stefanescu are 40 de ani si de meserie e pilot de linie. Lucreaza la o companie romaneasca si saptamanal duce sute de pasageri in toata lumea. Zboara din 1968. In timpul liber insa, alaturi de instructorul Ioan Postolache, se afla la mansa Yak-ului si exerseaza numere care la fiecare reprezentatie taie rasuflarea publicului. ‘Aparatele le-am cumparat din banii nostri. Unul costa in jur de 300.000 de euro, dar noi le-am luat cand erau mai ieftine. Sunt romanesti. Am fost membri ai Lotului National de Acrobatie, asa ca am continuat sa facem ceea ce ne place’, ne-a spus Dan.
Dan s-a aflat in aparatul cazut pe Baneasa
In urma cu exact 10 zile, Dan Stefanescu se afla pe locul din spate al Yak-ului care a cazut pe Baneasa, aparatul fiind pilotat de Laurentiu Stan, de 38 de ani, care are doar 200 de ore de zbor. ‘Laurentiu a uitat sa coboare trenul de aterizare. La impact eu am crezut ca s-a rupt trenul.
Aparatul s-a dus pur si simplu drept pe pista, doar ca era pe burta. A aterizat normal, fara sa iasa de pe pista’, ne-a spus Dan, care in aviatie e cunoscut drept unul dintre cei mai sinceri si transanti piloti. Daca Laurentiu era socat de incident, Dan nu s-a pierdut, calitate specifica meseriei si, cum s-a dat jos din aparat, a incercat sa dirijeze operatiunile de degajare a resturilor de pe pista.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_b23be8d2e40a5e5918e3430b1977ead0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_2b978e52d35d53dd64c2c3afaf44b0ee.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_3121cdd3caf27a424f0099440ce8b2e5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_b09419b8a38f2fb0b6c1616601d0b21e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_5f1cf4c7bf8c3519924c4adcf67701a9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_1883fb4eb85c0f5e6eab910f0a58cb55.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_2d3f6c414956ab6f0a4d632277a94306.jpg)
Comentează