Doffou a selectat opțiunea „zero pungi folosite” la casa cu autoservire, în timp ce își făcea cumpărăturile la sfârșitul unui schimb de noapte, la Sainsburys Superstore din Romford, suburbie din nord-estul Londrei.
El a fost trimis în fața unei comisii de disciplină, iar șefii l-au concediat după ce au vizionat filmările de pe camerele de supraveghere, motivând că „supermarketul nu mai are încredere în el”.
Doffou, care are origine franceză, lucra în Marea Britanie de aproape două decenii. A fost asistent în tura de noapte la magazinul din iunie 2003 până când a fost concediat, în octombrie 2022, pentru „abatere gravă”, conform datelor din dosarul aflat la tribunalul de litigii de muncă.
Cererea sa de concediere abuzivă a fost respinsă de un judecător care a spus că este „foarte greu de contestat”, având în vedere furtul evident pungilor de cumpărături.
În funcție de mărime, plasele costă între 30 și 65 de pence, adică între 1,7 și 3,7 lei.
În august 2022, Doffou a făcut câteva cumpărături personale dimineața devreme, după ce ieșise din tura de noapte. A cumpărat ceva de mâncare, perne și lenjerie de pat, în valoare totală de 30 de lire sterline, circa 170 de lei.
Dar imaginile de pe camerele de supraveghere au arătat că nu a plătit pentru pungi reutilizabile pe care le-a luat pentru a-și transporta cumpărăturile de la casa cu autoservire.
El a selectat opțiunea „zero pungi folosite” pe ecran și și-a verificat chitanța la sfârșitul cumpărăturilor.
În fața tribunalului, Doffou a acceptat că „Sainsbury’s a avut o toleranță zero”, insistând că era „obosit” și „nu știe ce făcea”.
În septembrie 2022, a fost convocat la o anchetă disciplinară, când i s-au și prezentat înregistrările. A fost demis în luna următoare.
Șefii au susținut că „nu acționase din greșeală” și, deși poate „a fost distrat”, s-a dovedit „necinstit și nu a plătit în mod deliberat”.
Judecătoarea pentru ocuparea forței de muncă a declarat:, „luând în considerare toate probele în fața mea, am concluzionat că cererea de concediere nejustificată nu este întemeiată și, prin urmare, este respinsă”.
„Sainsbury’s a efectuat o investigație rezonabilă și proporțională asupra comportamentului. Explicațiile nu au fost considerate credibile și compania avea dreptul, pe baza probelor, să considere că angajatul a comis o abatere, în ciuda valorii scăzute a prejudiciului”, a explicat Misra.
Anaximene • 21.04.2024, 15:03
Si uite așa a ramas somer pt ca a fost zgârcit cu un pumn de mărunțiș
Mihaita_._ • 20.04.2024, 17:38
Dar cand ei te fura la cantar sau la produse, cum se cheama? Comerț nu?