Nicolas Peter le-a spus jurnaliștilor că BMW a cheltuit anul acesta peste zece milioane de euro pentru a se pregăti pentru Brexit.
”Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că ar putea costa furnizorii şi producătorii auto între 10 şi 11 miliarde de euro. Avem nevoie de un acord comercial post-Brexit. Şi, chiar şi atunci, trebuie să fie unitar. Avem un sistem de fabricaţie ‘just-in-time’ (exact la timp), astfel încât procesarea administrativă în vămi trebuie să fie eficientă”, a declarat directorul financiar al BMW.
Pentru ca producătorii să poată oferi aceleași mașini în toate piețele europene, Marea Britanie ar trebui să continue să ţină pasul cu cerinţele UE privind emisiile, mai spune Peter.
BMW a reușit să rămână pe primele poziții odată cu cererea solidă pentru vehicule electrice şi hibride, în cazul ţintelor prevăzute pentru reducere a emisiilor pentru 2020.
Potrivit unui articol publicat luni în cotidianul financiar Nikkei, producătorii auto japonezi Toyota Motor şi Nissan Motor vor cere autorităţilor de la Londra să îi despăgubească, dacă guvernul britanic nu va ajunge la un acord comercial post-Brexit cu Uniunea Europeană.
Oficialii Nikkei mai spun că producătorii auto se aşteaptă ca despăgubirile primite din partea autorităţilor britanice să acopere taxele vamale suplimentare de 10%. Aceste taxe suplimentare vor fi impuse de UE pentru importurile de automobile ce provin din Marea Britanie, în cazul în care va ieşi din Uniune fără un acord comercial post-Brexit.
Premierul Boris Johnson a declarat însă că nu ar dori ca perioada de tranziţie, care se încheie la finele anului, să se termine fără un acord comercial, dar a adăugat că Marea Britanie ar putea supravieţui şi în acest scenariu.