Verizon a cumpărat AOL în anul 2014, cu 4,4 miliarde de dolari, iar în 2017 a cumpărat Yahoo, cu 4,5 miliarde, și le-a unit sub aceeași divizie.
Scopul era să realizeze un competitor pentru Google și Facebook pe piața publicității digitale, dar acest lucru nu s-a întâmplat, iar valoarea activelor sale media s-a înjumătățit.
Ulterior, grupul american a început să se concentreze mai mult pe divizia sa de telefonie, iar în acest moment se concentrează pe instalarea rețelelor 5G.
Divizia media a Verizon cuprinde:
- motoarele de căutare AOL și Yahoo
- portalul financiar Yahoo Finance și pe cel de știri Yahoo News
- site-ul de sport Yahoo Sports
- site-urile de tehnologie TechCrunch și Engadget
- site-ul auto Autoblog
- divizia mai include și brandul Netscape, care în anii 90 realiza unul dintre cele mai populare browsere.
Divizia media a Verizon a avut în primul trimestru venituri de 1,9 miliarde de dolari, în creștere cu 12% față de anul trecut.
Multe site-uri au fost vândute deja
În ultimii ani, Verizon a vândut o serie de branduri din această divizie: site-ul Huffington Post a fost vândut în 2020 către BuzzFeed; rețeaua socială Tumblr a fost vândută în 2019 către WordPress.com, rețeaua foto Flickr a fost vândută în 2018, an în care a fost dat și site-ul de filme Moviefone.
De asemenea, divizia de hărți MapQuest a fost vândută în anul 2019.
Anterior, Verizon o închis aplicațiile de mesagerie Yahoo Messenger (2018) și AIM (2017).
De la gigant la extincție
În anii 2000, Yahoo era una dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume, având o valoare bursieră de 125 de miliarde de dolari, conform Business Insider.
În anul 2008, Microsoft a vrut să cumpere Yahoo cu 44,6 miliarde de dolari, în încercarea de a concura cu Google, dar oferta a fost respinsă. Microsoft ocupă, în acest moment, un distant loc doi în segmentul motoarelor de căutare, prin Bing.
După ce Verizon a cumpărat Yahoo în 2017, o parte din vechiul Yahoo s-a redenumit Altaba. Acesta deținea Yahoo Japan și o participație de zeci de miliarde de dolari la gigantul online Alibaba. Yahoo Japan a fost vândut în 2018 către operatorul japonez de telefonie SoftBank.
În 2019, Altaba și-a vândut acțiunile la Alibaba și apoi s-a închis.