Dan Negru este un om credincios și în acest an a dorit să meargă la Ierusalim pentru a sărbători Învierea lui Iisus Hristos. Prezentatorul de la Kanal D a trecut prin emoții unice și a filmat întreg momentul în care credincioșii au primit Lumina Sfântă.
Pe rețelele de socializare, Dan Negru a postat un mesaj emoționant, unde explică ce înseamnă Dumnezeu în viziunea lui. Nu crede în miracole și este de părere că nu este despre așa ceva credința.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 6„La Jerusalim a venit Lumina! Mă întreabă mulți cum am văzut miracolul luminii din Jerusalim. Prea mulți caută miracole în credință! Credința nu e despre miracole!
Dumnezeu nu e magicianul David Copperfield! Ce credința ar fi aia în care Dumnezeu și-ar manifesta puterea? Puterea produce supunere!
Dacă Dumnezeu și-ar manifesta puterea prin miracole, iubirea ar dispărea! Dumnezeu ar putea să aprindă o lumânare, un bec, să vindece orașe întregi, sa facă minuni copleșitoare forțându-ne să credem in el..
Eu nu m-aș regăsi într-un astfel de Dumnezeu! Îmi place refuzul Lui de a face minuni, de a ne copleși cu dovezi! Îmi place libertatea pe care ne-o dă.
Și cred că esența credinței e în vorbele lui Iisus: «Iată, Eu stau la ușă și bat. Dacă aude cineva glasul Meu și deschide ușa, voi intra la el.»
Despre asta e Lumina!
Hristos a Înviat!”
Într-o altă postare pe Facebook, Dan Negru a scris: „Acum, în Jerusalim. Cele trei mari religii ale umanității își împart orașul: creștinii, evreii și musulmanii! Locul pătimirii și al învierii lui Iisus, pentru creștini. Cetatea lui David și Solomon pentru evrei. Stânca de unde s-a înălțat Mohamed la cer, pentru musulmani”
Sfânta Lumină
Ceremonia pogorârii Sfintei Lumini constituie, până astăzi, un eveniment religios de maximă importanţă pentru Biserica Ortodoxă. Ceremonialul începe în dimineaţa Sâmbetei Mari şi are anumite etape. Se sting toate candelele dinăuntrul Bisericii, iar Mormântul lui Hristos este pecetluit cu ceară curată, arată Basilica.
„După amiază, în Biserică intră Patriarhul grec-ortodox şi începe tradiţionala procesiune care presupune înconjurarea de trei ori a Sfântului Mormânt. După Procesiune se desigilează Mormântul iar schevofilaxul, un cleric care are în grija sa obiectele și veșmintele liturgice, duce înăuntrul lui candela „neadormită” stinsă, care urmează să se aprindă de la Sfânta Lumină”, arată sursa citată.
În continuare, Patriarhul se dezbracă de veşmintele arhiereşti pentru a arăta smerenie şi evlavie faţă de Iisus Hristos şi rămâne îmbrăcat numai cu un stihar alb. După ce ia patru mănunchiuri de câte 33 de lumânări fiecare, intră în Mormânt. Împreună cu el intră şi reprezentantul armenilor, care are dreptul să stea în încăperea de dinaintea încăperii cu Sfântul Mormânt, de unde îl urmăreşte pe patriarh.
Înăuntrul Mormântului propriu-zis, patriarhul citeşte în genunchi rugăciunea specială şi îl roagă pe Iisus Hristos să dăruiască Lumina ca binecuvântare şi sfinţire pentru oameni. Apoi, în urma rugăciunii, lumina sfântă se arată şi se răspândeşte în Biserică.
În acelaşi timp aprinde şi candela „neadormită” din lăuntrul Mormântului. Ceremonia se plineşte cu ieşirea Patriarhului şi împărţirea flăcării sfinte credincioşilor, mai transmite Basilica.