În general, dietele sunt atât de restrictive încât în cele mai multe cazuri se dovedesc a fi un fiasco — unele dintre ele furnizează atât de puține calorii că abia persoanele care le urmează abia găsesc resursele energetice necesare să fie continuate chiar și pe o perioadă scurtă.

Nutriționistul Lygia Alexandrescu subliniază că, indiferent de programul ales, alimentele sănătoase, de tipul fructelor și legumelor proaspete, proteinelor din carne degresată de pasăre, pește sau vită, lactatelor, etc, trebuie să fie o permanență în dietă.

„Cea mai recomandată este însă dieta bazată pe alimente bogate în nutrienți și sărace în energie (calorii). Este important de remarcat faptul că, atunci când se începe un anumit program nutrițional, aceste lucruri trebuie înțelese pe deplin și mai ales trebuie urmate cu strictețe. În funcție de planul nutrițional urmat și de felul în care reacționează organismul, este posibil ca rezultatele să nu fie atât de rapide pe cât s-ar fi dorit. De aceea, înainte de începerea dietei trebuie să se stabilească (și să se respecte) o perioadă de timp în care dieta trebuie urmată fără abatere. În felul acesta se va evita abandonarea prematură a dietei și vor crește șansele obținerii unor rezultate pozitive”, afirmă nutriționistul.

Potrivit Lygiei Alexandrescu, în cazul în care dieta începută este alterată prin consumarea unor alimente mai bogate în calorii, este suficient ca în ziua următoare dieta să conțină alimente mai ușoare și mai sărace în calorii decât în dieta de bază.