Laura Daiescu (str. Masina de paine nr. 12): In asociatia noastra au aparut probleme in legatura cu administrarea. Persoana care se ocupa de administrare se pare ca n-ar mai fi dispusa sa faca asa ceva, iar alt locatar care sa-i ia locul nu prea gasim. Se poate apela si la firme de specialitate? Si daca da, cam cat ne-ar costa? Actele normative prevad si posibilitatea preluarii de catre firme de specialitate a activitatii de administrare a imobilelor. O astfel de firma, recomandata de catre Centrul de resurse pentru asociatiile de proprietari al Fundatiei Actiunea Civica, e SAB Company, din str. Vlad Dracul nr. 3, tel. 322.65.48 care in administrare include gestionarea computerizata a bunurilor si fondurilor banesti, angajarea si realizarea contractelor, reprezentarea intereselor proprietarilor in raport cu autoritatile publice etc. Tot pachetul de servicii are un tarif de 50.000 de lei/apartament in cursul unei luni calendaristice. De retinut ca se asigura o stricta respectare a legislatiei. E nevoie doar de o hotarare a adunarii generale pentru a apela la o astfel de administrare.
Andrei Nicolae (str. Sf. Spiridon nr. 2): Prin rubrica „Libertatea te ajuta” a aparut o notita referitoare la posibilitatea acordarii de scutiri celor care lipsesc o luna calendaristica intreaga. Or, in Monitorul Oficial din 2 decembrie 1997, se vorbeste de o absenta de cel putin 30 de zile in decurs de doua luni consecutive. Credem ca se impun corecturile de rigoare.
Ceea ce ati citit in Monitorul Oficial a aparut si la rubrica „Asociatii de proprietari”, cu precizarea ca e vorba de o subliniere facuta intr-un model de Statut si nu in Norme metodologice. Ca atare sunt valabile ambele solutii pana in momentul aparitiei Reglementarilor de aplicare a Ordonantei 85 si implicit a Legii 234.