Clientul a dorit să retragă 85.000 de euro, iar reprezentanții băncii l-au întrebat ce face cu banii.
Acesta, nedorind să dea informații personale, a scris un email ironic: „Voi călători în Olanda, unde prostituţia este legală să f*t nişte prostituate. Apoi, tot în Olanda, drogurile fiind legale, doresc să consum marijuana, haşiş şi aş încerca şi nişte ciuperci. În Olanda am auzit că au și niște prăjituri bune cu marijuana, v-aș sugera să le încercați și voi, poate vă treziți și nu mai impuneți oamenilor să dea declarații tâmpite în baza unor proceduri idioate, pentru a justifica ce fac cu banii lor personali”.
E-mailul a devenit celebru pe internet
Un angajat al băncii a fotografiat e-mailul și apoi acesta a ajuns viral pe rețelele de socializare, cu tot cu datele personale ale clientului.
Autoritatea pentru Date Personale spune că în urma acestui fapt au fost dezvăluite date personale, precum numele și prenumele, adrese de email, preferințe personale, valori de tranzacție, adresa locului de muncă, funcția și telefonul de serviciu.
Sancțiunea, contestată în justiție
Banca Transilvania a anunțat că a contestat amenda în instanță, afirmând că incidentul a fost izolat.
„Imediat după incident, banca a luat toate măsurile operaţionale posibile în acest context pentru limitarea impactului, iar ulterior a luat măsuri ferme în ceea ce priveşte persoanele implicate. BT investeşte semnificativ în training, proceduri şi sisteme pentru a proteja informaţiile, precum şi pentru a procesa în siguranţă aproximativ două milioane de tranzacţii în fiecare zi”, a anunțat banca.
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România.
Unicredit, amendată în 2019
Amenzile privind încălcarea vieții private vin ca urmare a adoptării GDPR, Regulamentul privind Datele Personale la nivelul Uniunii Europene. Acesta a intrat în vigoare din 25 mai 2018.
Prima companie amendată din România în baza GDPR a fost Unicredit. Aceasta a fost obligată în 2019 la plata unei amenzi de 130.000 de euro, după ce datele a peste 330.000 de persoane au fost afectate.
De ce solicită băncile detalii despre bani
Cazul Băncii Transilvania ridică și o altă problemă. Nu este prima oară când clienții băncilor din România se plâng că băncile le cer să divulge date prea personale cu privire la finanțele lor sau la viața personală.
Libertatea a scris în vară despre un caz similar la ING. Banca a închis conturile unor clienți, după ce aceștia au refuzat să dea detalii.
Instituțiile financiare sunt obligate să ceară detalii din cauza unei directive europene legate de spălarea de bani.
Pe de altă parte, clienții consideră că aceste solicitări depășesc cadrul normativ, invadând viața lor privată.