V-ati hotarat sau sunteti nevoiti sa va schimbati locul de munca si sa incepeti o viata noua in alt oras? Trebuie sa stiti ca mutarea domiciliului implica si schimbarea unor acte. Nu trebuie sa uitati sa treceti pe la politie, medicul de familie si casa judeteana de pensii.
Schimbarea cartii de identitate. Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti e schimbarea cartii de identitate, daca noul domiciliu e unul stabil, sau obtinerea vizei de flotant, daca domiciliul e provizoriu. In ambele cazuri, trebuie sa mergeti la Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor de pe raza caruia v-ati mutat. Actele necesare sunt: cerere, certificat de nastere, documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, timbru fiscal de 1 leu, chitanta de la CEC reprezentand contravaloarea cartii de identitate (7 lei), buletinul vechi si cartea de alegator (dupa caz).
Transferul pensiei. Daca sunteti pensionari, trebuie sa instiintati casa judeteana de pensii din vechea localitate ca v-ati mutat domiciliul. Catre aceasta trebuie sa faceti o cerere prin care sa specificati numarul dosarului de pensie si sa anexati o copie dupa noul act de identitate (cu adresa actuala).
Taxe si impozite. Mergeti apoi cu actul de proprietate al casei si cu actul de identitate pentru a fi luati in evidenta la administratia financiara din noua zona.
Innoiti certificatul de inmatriculare al masinii
Actele autovehiculului. Schimbati certificatul de inmatriculare si permisul. Pentru aceasta trebuie sa mergeti la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din orasul in care v-ati mutat cu: cereri tip, permisul vechi, cartea de identitate a autovehiculului, fisa de inmatriculare (formular tip) vizata la administratia financiara din zona domiciliului, actul de identitate, certifica-tul de inmatriculare, placile vechi de inmatriculare, chitanta CEC de plata a taxei de 30 de lei pentru certificat, a taxei pentru noile placi (40 lei, la rand sau 85 lei, preferential) si a taxei pentru permis (50 lei).
Alegerea unui medic de familie. Pentru inscriere pe lista unui medic din zona in care va mutati aveti nevoie de o negatie din partea fostului doctor si de acceptul noului medic. Va mai trebuie: adeverinta de la angajator (pentru salariati), de la facultate (pentru studenti), de somaj (pentru someri) sau talonul de pensie (in cazul pensionarilor).
Asigurari. Salariatii trebuie sa faca o cerere de radiere din evidenta Casei de Asigurari de Sanatate la care au fost inscrisi, care sa cuprinda toate datele din buletin. Apoi trebuie dusa confirmarea de radiere la noul angajator.
Inscrierea in cartea de imobil. Daca v-ati mutat la bloc, adresati-va administratorului pentru a va scrie in Cartea Imobilului, document care cuprinde evidenta locatarilor din bloc.
Intocmirea contractelor la utilitati
Dupa ce ati facut cartea de identitate trebuie sa mergeti cu aceasta si cu actul casei la furnizorii de apa, gaze, curent electric, pentru a incheia un nou contract. Adresa trebuie schimbata si din contractele la telefon fix, mobil, cablu tv, Internet, bancile unde aveti conturi sau firmele de asigurari.