Mergi direct la conținut »
Ciocnirea a două stele neutronice a fost desemnată descoperirea anului
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Ciocnirea a două stele neutronice a fost desemnată descoperirea anului

Ciocnirea a două stele neutronice a fost desemnată descoperirea anului

Ciocnirea a două stele neutronice a fost desemnată descoperirea anului de către revista Science din SUA.

Observarea ciocnirii a două stele neutronice care a permis pentru prima dată captarea simultană a undelor gravitaţionale şi a celor electromagnetice a fost desemnată descoperirea ştiinţifică a anului 2017 de către revista americană Science.

Ciocnirea dintre cele două stele cu neutroni s-a produs la 130 de milioane de ani lumină de Terra şi a generat ondulaţii minuscule în materialul spaţiu-timp – denumite unde gravitaţionale -, captate cu ajutorul a trei instrumente gigantice de pe Pământ, două în Statele Unite şi unul în Europa.

Aceste unde, a căror existenţă a fost prezisă de Albert Einstein, au fost detectate pentru prima dată în 2015, după coliziunea a două găuri negre, iar oamenii de ştiinţă care au făcut această descoperire au primit premiul Nobel pentru fizica în 2017.

Undele gravitaţionale deschid noi posibilităţi importante de explorare a universului, permiţând observarea corpurilor care nu emit lumină proprie.

Descoperirea, făcută în luna august, ”confirmă mai multe modele cheie ale astrofizicii, dezvăluie originea a numeroase elemente grele ale materiei şi verifică cel mai bine teoria generală a relativităţii elaborată de Albert Einstein”, scriu joi editorii revistei Science.

”Posibilitatea înţelegerii tuturor evenimentelor cosmice cataclismice oferă promisiunea revoluţionării astrofizicii”, scrie, conform Agerpres, Science.

Citește și: Medicul Lucan avea la el 5000 de euro, iar banii au fost confiscați de DIICOT pentru recuperarea prejudiciului- surse