Reînnoirea sectorului de cale ferată pe ruta Buzău – Făurei, cu o lungime de 40 de kilometri, pe un fir este estimată să coste 190,4 milioane de euro cu tot cu TVA, conform datelor prezentate în Tabelul 9 din HG 1.302 din 30 decembrie 2021.

Hotărârea de Guvern adoptă programul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și a fost publicată în Monitorul Oficial în data de 31 decembrie.

Liviu Iolu, USR: „Pregătiri de furt în guvernul PNL-PSD”

Într-o postare pe Facebook, Liviu Iolu, coordonator comunicare și politici publice a delegației USR în Parlamentul European, atrage atenția că aceeași reînnoire, pe același traseu, a costat doar 12 milioane de euro în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, tot de la USR.

Cum explică Ministerul Transporturilor faptul că refacerea unui fir pe o rută CFR a costat 12 milioane de euro pe timpul lui Drulă, iar acum sare de 190 de milioane
Liviu Iolu, USR. Foto: Facebook

„Pregătiri de furt în guvernul PNL-PSD fără jenă. Dar măcar după alea 8 luni în care USR a fost la Guvern putem face niște comparații interesante.

Un sens de rulare pe calea ferată între Buzău și Făurei a fost modernizată cu 12 milioane de euro în mandatul lui Cătălin Drulă. Modernizarea celuilalt sens de rulare între Făurei și Buzău este estimată în mandatul lui Grindeanu la 200 de milioane de euro”, a scris, marți, Iolu pe Facebook.

Mircea Cărtărescu nu a fost primit în Academia Română pentru un singur vot. Ana Blandiana, revoltată: „Încă o pată pe obrazul Academiei”
Recomandări
Mircea Cărtărescu nu a fost primit în Academia Română pentru un singur vot. Ana Blandiana, revoltată: „Încă o pată pe obrazul Academiei”

Fostul jurnalist a continuat ironic: „Acum poate cine știe, celălalt sens trece prin Timișoara, e mai lung cu câteva sute de kilometri. Doar Grindeanu știe. Sau fură curent”.

Sorin Grindeanu este ministrul transporturilor.

  • Într-un răspuns primit de Libertatea din partea CFR Infrastructură se arată că lucrările realizate în mandatul lui Cătălin la tronsonul Buzău – Făurei au fost împărțite în două loturi, iar ambele licitații au fost câștigate de asocierea Wiebe România – Swietelski Construcții Feroviare, valoarea totală a contractelor fiind de 41,77 de milioane de lei. Nu se precizează dacă suma este cu sau fără TVA.

Ministerul Transporturilor: e mai scump pentru că e modernizare

Ministerul Transporturilor a reacționat, marți seară, spunând că „modernizarea nu este similară cu lucrările de întreținere”.

„Ceea ce susține fostul ministru al transporturilor și infrastructurii că a făcut cu 12 milioane de euro pe tronsonul Buzău – Făurei reprezintă lucrări de întreținere (înlocuire la rând, în termeni tehnici), pentru un singur fir de circulație. Adică a schimbat șine, traverse, buloane și a înlocuit piatra din terasament. Aceste lucrări au rolul de a aduce respectivul tronson feroviar la parametrii constructivi inițiali. Adică la posibilitatea ca trenurile să circule cu o viteză maximă de 120 km/h”, se arată într-un punct de vedere transmis de purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Alin Șerbănescu.

Oameni spulberați de o mașină la Munchen, înaintea summitului de securitate la care participă lideri din întreaga lume
Recomandări
Oameni spulberați de o mașină la Munchen, înaintea summitului de securitate la care participă lideri din întreaga lume

În schimb, modernizarea înseamnă construcția de peroane noi, înlocuirea stâlpilor, asigurarea unei lungimi de minimum 740 de metri în stații, semnalizare nouă, introducerea unui sistem european de control și schimbarea fundației căii ferate, subliniază oficialul.

Modernizarea reprezintă o schimbare a structurii în sine și permite deplasarea trenurilor cu viteze maxime de 160 km/h.

Ministerul Transporturilor:

Bani europeni

„Modernizarea este prevăzută în Programul investițional, iar sumele necesare sunt asigurate din fonduri europene. Tronsoanele Buzău – Făurei și Făurei – Fetești sunt planificate pentru modernizare sau reînnoire în funcție de ce se stabilește prin Studiile de Fezabilitate”, precizează Ministerului Transporturilor.

În comunicat se mai spune că suma necesară pentru realizarea lucrărilor de întreținere a căilor ferate la nivelul întregii țări se ridică la 1,2 miliarde de euro, iar prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) au fost alocați 1,16 miliarde de euro.

Cum explică Ministerul Transporturilor faptul că refacerea unui fir pe o rută CFR a costat 12 milioane de euro pe timpul lui Drulă, iar acum sare de 190 de milioane
Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor și infrastructurii. Foto: Hepta
Adevărul despre scumpirea alimentelor. Vinovații sunt Putin și cheltuielile deșănțate ale statului, care au dus la creșteri de taxe | Analiză
Recomandări
Adevărul despre scumpirea alimentelor. Vinovații sunt Putin și cheltuielile deșănțate ale statului, care au dus la creșteri de taxe | Analiză

Contactat de Libertatea, Liviu Iolu consideră că explicațiile Ministerului Transporturilor nu stau în picioare. „Există un tabel în Hotărârea de Guvern publicată în Monitorul Oficial care arată exact că pe al doilea fir se face reînnoire. Noul guvern propune pentru același tip de lucrare o sumă de aproape 20 de ori mai mare. Faptul că ne jucăm cu termeni este o prostie”, a spus Liviu Iolu.

În hotărârea de guvern prin care s-au alocat cele 190,4 milioane de euro, în dreptul tronsonului Buzău – Făurei este trecut indicativul R, adică reînnoirea căii ferate. Pentru modernizare, indicativul este M, după cum se precizează în antetul documentului.

Cum explică Ministerul Transporturilor faptul că refacerea unui fir pe o rută CFR a costat 12 milioane de euro pe timpul lui Drulă, iar acum sare de 190 de milioane
Extras din HG 1.302 din 30 decembrie 2021 | Sursa: Monitorul Oficial

Cătălin Drulă: „Este un nonsens”

În schimb, Cătălin Drulă, fostul ministru USR al transporturilor, spune că este un „nonsens” și că nu se poate face reînnoire pe un fir și modernizare pe alt fir de cale ferată.

„Pe un fir am făcut reînnoire pe ruta Buzău-Făurei, am crescut viteza de la 30 la 120 km/h. În Programul de acțiune publicat în Monitorul Oficial la finalul anului trecut este trecut tot reînnoire. Nu am înțeles explicația pentru care prețul este trecut atât. Ideea că e o controversă între reînnoire și modernizare este doar un truc de comunicare”, a spus acesta.

E un nonsens, nu se poate face reînnoire pe un fir și modernizare pe celălalt fir, pentru că trebuie integrate între ele.

Cătălin Drulă:

„Reînnoirea costă 500.000 de euro pe kilometru și nu necesită avize, autorizații sau studiu de fezabilitate deoarece este o operațiune curentă. Modernizarea costă 10 milioane de euro pe kilometru și se face extrem de greu”, precizează Cătălin Drulă.

Cum explică Ministerul Transporturilor faptul că refacerea unui fir pe o rută CFR a costat 12 milioane de euro pe timpul lui Drulă, iar acum sare de 190 de milioane
Cătălin Drulă. Foto: Hepta

Fostul ministru al transporturilor spune că în anii 80 se făceau anual aproximativ 800 de kilometri de cale ferată de reînnoiri, însă acum nu se mai fac aproape deloc. 

Acesta arată că în ultimii 30 de ani s-au modernizat doar rutele București-Constanța și București-Predeal, iar de șapte ani, singurul traseu la care se fac lucrări de modernizare este Brașov-Arad-Curtici, unde unele tronsoane încă nu sunt finalizate.

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

„Noi nu aveam banii la comun. Aveam până și două frigidere diferite. Dacă mergeam la cumpărături, ne puneam separatorul între”. Ți se face pielea de găină dacă auzi ce i-a mărturisit Alina Sorescu lui Cătălin Măruță, despre mariajul ei cu Alexandru Ciucu. De ce nu a putut divorța mai devreme
Unica.ro
„Noi nu aveam banii la comun. Aveam până și două frigidere diferite. Dacă mergeam la cumpărături, ne puneam separatorul între”. Ți se face pielea de găină dacă auzi ce i-a mărturisit Alina Sorescu lui Cătălin Măruță, despre mariajul ei cu Alexandru Ciucu. De ce nu a putut divorța mai devreme
Uluitor ce s-a aflat despre fiica cea mare a lui Ilie Bolojan. Lucia-Maria nu are o meserie ușoară, fiind căutată chiar și de clienți din străinătate. Detalii neștiute ies la iveală
Viva.ro
Uluitor ce s-a aflat despre fiica cea mare a lui Ilie Bolojan. Lucia-Maria nu are o meserie ușoară, fiind căutată chiar și de clienți din străinătate. Detalii neștiute ies la iveală
Fiica Danei Nălbaru și a lui Dragoș Bucur a împlinit 18 ani și e ireal de frumoasă! Uite cum a pozat Sofia la vârsta majoratului: rochie neagră, mulată, elegantă, cu spatele gol, părul lung, de Cosânzeană
Libertateapentrufemei.ro
Fiica Danei Nălbaru și a lui Dragoș Bucur a împlinit 18 ani și e ireal de frumoasă! Uite cum a pozat Sofia la vârsta majoratului: rochie neagră, mulată, elegantă, cu spatele gol, părul lung, de Cosânzeană
Cine dă ora exactă în politica românească: „Acum chiar putem vorbi de o mare resetare”
Adevarul.ro
Cine dă ora exactă în politica românească: „Acum chiar putem vorbi de o mare resetare”
Alexia Eram, confesiuni despre planurile ei de viitor. Ce și-a propus creatoarea de conținut: "Întotdeauna am vrut să fac ceva creativ"
Elle.ro
Alexia Eram, confesiuni despre planurile ei de viitor. Ce și-a propus creatoarea de conținut: "Întotdeauna am vrut să fac ceva creativ"
Delia a împlinit 43 de ani și a dat cea mai tare petrecere! Artista a organizat un concert aniversar, la care au participat o mulțime de vedete. Imaginile spun tot! Woow, ce s-a întâmplat pe scenă / FOTO
Unica.ro
Delia a împlinit 43 de ani și a dat cea mai tare petrecere! Artista a organizat un concert aniversar, la care au participat o mulțime de vedete. Imaginile spun tot! Woow, ce s-a întâmplat pe scenă / FOTO
Mihai și Andrei, doi tineri din echipa de bob a României, alături de antrenorul lor, eroi pentru o femeie din Germania: "Au fost îngerii mei"
Observatornews.ro
Mihai și Andrei, doi tineri din echipa de bob a României, alături de antrenorul lor, eroi pentru o femeie din Germania: "Au fost îngerii mei"
Horoscop 14 februarie 2025. Capricornii au ocazia să apeleze la acea cumințenie interioară de care dau dovadă atunci când lucrurile se complică
HOROSCOP
Horoscop 14 februarie 2025. Capricornii au ocazia să apeleze la acea cumințenie interioară de care dau dovadă atunci când lucrurile se complică

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI