Am gasit Detroitul la fel de cenusiu ca in fiecare an, dar de aceasta data parca si un pic mai rece. Pregatirile pentru Salonul Auto erau in toi chiar si cu o zi inainte de incepere, dar la ora fixata, 9.00 dimineata, pe 13 ianuarie, totul a fost gata.
Curiozitatile nu au intarziat sa apara. Lansare dupa lansare observam preocuparea americanilor pentru gasirea surselor de energie alternativa. Etanol pare a fi cuvantul de ordine din aceasta editie a salonului. Trebuie sa fie foarte ingrijorati yankeii, de vreme ce atat GM, primul producator auto mondial, dar si Chrysler si Ford au ajuns la concluzia ca trebuie sa se alinieze la aceasta noua tendinta mondiala. De altfel, presedintele General Motors a citat un studiu recent, din care reiese ca in acest moment s-a ajuns la un consum ingrijorator de petrol – un milion de barili pe secunda.
Iata cate ceva despre lansari: GM a facut trei conferinte de presa diferite in primele doua zile de salon si a prezentat mai multe masini spectaculoase, de la Cadillac – Provoq concept pana la CTS Coupe, dar sa nu-l uitam nici pe Escalade Hybrid (tot ce are aceasta titulatura vizeaza sursele de energie alternativa). Pana si Ferrari a ajuns la concluzia ca e timpul sa gaseasca o noua solutie si a ales tot etanolul pentru ultimul sau concept Bio. Mercedes nu s-a lasat mai prejos si a venit cu modelul GL450 Bluetec. Un eveniment interesant a fost acela care a deschis de fapt salonul: lansarea noului Chevrolet Corvette ZR1, emblema Americii.
Chevrolet, „Masina anului”
Totul s-a facut pe muzica lui Mary J. Blige si Kid Rock, apoi a urmat decernarea premiilor ‘Car and Truck of the year’. Americanii au fost foarte multumiti, pentru ca trofeul ‘Masina anului’ a fost castigat de Chevrolet, iar cel pentru truck, de Mazda, detinuta de grupul Ford.
In mod ciudat, nu i-am mai vazut pe cei de la Aston Martin. Totodata, nu am avut lansari de la Nissan sau divizia lui de lux Infiniti.
Nimic nou nici de la Rolls Royce sau de la Bentley, desi cei din urma sustin ca noul Continental GT ar fi suferit un facelift, insa acest lucru nu se vede. Am mai putut admira in premiera mondiala noul coupe cabrio al VW Passat, conceptul Pilot de la Honda, conceptul Mkt de la Lincoln sau noul Subaru Forester. Lansarile conceptelor au continuat cu Land Rover LRX si cu RA de la Mitsubishi.
Pentru curiosi si iubitori, sugestia e sa urmariti emisiunea de azi a Antoanelei Lazarus, ‘Autorun’, la ora 13.15, la OTV. Aveti totul despre Detroit 2008, inclusiv Mercedesul tunat de Alpine, care costa 1.5 milioane dolari. E absolut futurist, unicat, si va fi scos la vanzare de anul viitor.
Iata Maybach-ul Landaulet dorit de Irinel Columbeanu
Maybach a surprins pana la lacrimi cu noul concept Landaulet, despre care Irinel Columbeanu poate spune multe lucruri, fiindca este masina visurilor lui. Limuzina are patru usi, e decapotabila si cu o clara departajare a spatiului dintre sofer si cel care se afla in spate. Motorul de 6 litri ofera un maximum de 250 km/h.
Luis Lazarus