”Aceştia aveau pachete turistice luate de la agenţii care foloseau şi serviciile Thomas Cook. Am făcut un grup de lucru, împreună cu MAE (Ministerul Afacerilor Externe – n.r.) şi ANAT (Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România –n.r.), şi am cerut o raportare rapidă să vedem dacă sunt turişti în dificultate care să necesite repatriere, dar, din fericire, nu a fost cazul. La MAE s-a înfiinţat şi un call-center, dar nu au fost sesizări”, a spus Trif, citat de Agerpres.ro.
Cei mai mulți nu au apucat să plece și îşi vor primi banii înapoi de la agenţii.
Potrivit lui Trif, există și cazul unor turiști deja plecați, cărora agenţia prin care au cumpărat vacanţa le-a achitat zilele rămase neplătite de Thomas Cook.
Thomas Cook, cea mai veche agenție din lume, a anunțat luni că își va înceta activitatea după ce nu a reușit să ajungă la un acord cu creditorii privind datoriile.
Aceasta solicitase un ajutor de la statul britanic de 150 de milioane de lire sterline, dar premierul Boris Johnson a afirmat că l-a refuzat.
În urma falimentului, peste 600.000 de turiști au rămas pe mapamond. Guvernul britanic a demarat repatrierea a 150.000 de cetățeni din Albion, aceasta fiind cea mai mare repatriere pe timp de pace.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro