Preţurile ambarcaţiunilor scoase la vânzare de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Constanța variază între 3.000 şi 84.000 de lei, dar starea lor tehnică nu a fost evaluată, aceasta intrând în atribuțiile noului proprietar, scrie Digi24.
Una dintre navele scoase la vânzare este şi pescadorul turcesc Karaka 2. În anul 2010, acesta a fost confiscat de Poliţia de Frontieră, după ce membrii echipajului au fost prinşi braconând calcan în Marea Neagră. Prețul de pornire al ambarcațiunii la licitație este 51.000 de lei.
”Comandantul navei a fost cercetat pentru comiterea infracţiunilor de arborare fără drept a pavilionului român şi de arborare fără drept a pavilionului altei ţări decât cel înscris în actul de naţionalitate”, a declarat Alexandru Ion, purtătorul de cuvânt al Gardei de Coastă.
Daca nu se vând, merg la fier vechi
Toate navele au fost scoase la licitaţie de mai multe ori până acum, însă nimeni nu s-a arătat interesat să le cumpere. ”S-a procedat periodic la reevaluări ale acestora, preţul scăzând cu 30, respectiv 60% în cazul unora”, a spus Silviu Coşa, director adjunct AJFP.
În tot acest timp, ambarcaţiunile s-au deteriorat. Preţurile de vânzare, spun experţii, sunt relativ mici, însă recondiţionarea lor este posibil să coste cât o barcă nouă, adică între 20.000 şi 60.000 de euro, în funcţie de dotări.
Velierul din lemn Rose 29 este în schimb în cea mai bună stare. Are două băi, dormitor cu salon şi un dormitor înspre prova. Acesta a fost evaluat iniţial la 184.000 de lei, însă, după trei reevaluări succesive, prețul a ajuns la 84.000 de lei.
Dacă până la mijlocul lunii octombrie bărcile nu vor fi vândute, ANAF le va scoate din uz. Adică, vor fi dezmembrate şi se va încerca valorificarea fierului, fontei, motoarelor sau a echipamentelor de la bord.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro