Este pe piata de patru ani si cu toate ca mai mereu a fost inconjurata de controverse, Dacia Logan, masina nationala a romanilor, a facut furori in intreaga lume. Anul acesta, modelul a inregistrat o cifra de vanzari de un milion de unitati de la lansarea din 2004, Loganul ruland pe soselele Europei si, uimitor, in diverse decoruri exotice, gen Noua Caledonie, Maroc sau Algeria.
Obisnuiti sa vedem cel putin trei Dacii Logan in fiecare parcare a Capitalei si macar una in cate un sat din tara, imaginea masinii nationale intre palmieri si camile sau langa o locuinta lacustra din Noua Caledonie, tocmai la capatul pamantului, poate fi o imagine cel putin bizara. Nu e de mirare daca totusi ne gandim ca mai bine de un milion de Loganuri au fost vandute in cele 59 de tari ale lumii unde e comercializat de la lansare pana in prezent. Practic, masina de la Mioveni a cucerit lumea, modelul fiind rapid preluat de diverse tari ale lumii, Maroc sau Algeria, in Africa sau in America Centrala, Guadelupa si Martinica. In Africa, Loganul poate fi gasit in 14 tari, printre care Senegal, Toga, Etiopia sau Madagascar. In Europa, o imagine inedita a reprezentat-o o intalnire a unui impresionant fan club al Daciei Logan din Olanda, unde 550 de proprietari au ocupat un parc intreg. Libertatea a realizat o selectie a celor mai ‘ciudate’ decoruri in care a fost imortalizata o Dacia Logan.
Algeria
5.615 masini vandute
Olanda
2.382 masini vandute
Brazilia
12.248 masini vandute
Turcia
3.937 masini vandute
In Noua Caledonie au fost vandute
cateva sute de masini in acest an
Sandero, testat in Europa
Ieri, la Split, in Croatia, presa romana a testat in premiera cel mai nou model de Dacia, Sandero. In luna martie, corespondentul Libertatii din Brazilia devenea primul ziarist roman care testa noul Sandero produs de Renault in America de Sud, la final declarand ca masina se comporta excelent. O relatare pe larg a concluziilor trase in urma testului variantei europene a Sandero, produsa de Dacia, veti gasi in editia noastra de maine.