Conform reprezentanţilor societăţii, activitatea a fost întreruptă în mai multe secţii ale fabricii, cu excepţia celor de producţie a pieselor de schimb şi de expediţie, precum şi a unor sectoare ale uzinei mecanice. Fabrica va opri producţia şi pe 13 şi 14 noiembrie.
Angajaţii care stau acasă primesc 85% din salariu
În aceste zile, angajaţii care rămân acasă vor primi 85% din salariu. Muncitorii nu sunt însă speriaţi că şi-ar putea pierde locurile de muncă. „Ne aşteptam să întrerupem producţia, pentru că e o criză la nivel mondial. Zvonurile despre concedieri sunt însă la nivel de Renault în străinătate, dar nu aici. Mai mult ca sigur aici nu vom avea probleme”, a spus Ilie Dobre, unul din muncitorii care a lucrat miercuri în tura de noapte. Un coleg vrea să-l completeze, precizând că activitatea în uzină a fost oprită pentru că planul pentru acest an a fost deja făcut: „Nu lucrăm pentru că producţia e prea mare şi s-a făcut deja planul pentru anul acesta. Din câte am aflat, luni, venim la schimbul 3. Sunt zvonuri că vom fi daţi afară, dar liderul de sindicat ne-a spus să stăm liniştiţi că acest lucru nu se va întâmpla. Cine vine la serviciu şi îşi vede de treabă nu are de ce să se sperie”, ne-a spus şi Ioan Tuţă.
Piaţa auto e în criză, însă nu şi Dacia
Directorul general al Automobile Dacia Piteşti, François Fourmont (foto), a afirmat ieri că piaţa automobilelor este în criză, însă nu se poate vorbi despre o astfel de situaţie la uzina de la Mioveni. „Modelul economic al Dacia, cu maşini al căror raport calitate-preţ este foarte bun, ne face mai puţin vulnerabili în faţa crizei de pe piaţă”, a precizat Fourmont.