În sfârşit, ziua cea mare a venit! Dacia lansează, probabil, cel mai aşteptat model, SUV-ul Duster. Primul automobil cu capacităţi off-road a fost prezentat, oficial, astăzi la Salonul Auto de la Geneva. Ultimul ˝pui˝ al Uzinei de la Mioveni impresionează atât prin dimensiunile considerabile cât şi prin elementele estetice îmbinate mult mai armonios decât la modelele care au deschis gama Logan. Dar mai mult, preţurile au surprins pe toată lumea.
Dacia a făcut-o din nou! După luni bune de tatonări, zvonuri şi fotografii ˝rătăcite˝ pe internet, astăzi, Dusterul, maşina de teren româească, a fost în sfârşit prezentat publicului. Dacă în urmă cu doi ani, producătorul român impresiona plăcut cu designul lui Sandero, iar un an mai târziu lăsa audienţa cu gura căscată la concept-carul Duster, anul acesta, primul SUV al uzinei din Mioveni a atras atenţia tuturor, la Salonul Auto de la Geneva.
Fără doar şi poate, la prima vedere, câteva elemente specifice liniei Logan, implementate în designul caroseriei îţi dar în ochi. Dimensiunile maşinii, specifice unui SUV te duc cu gândul la un Logan dus la sala de forţă însă înfrumuseţat semnificativ. Dar tocmai aceste elemente care se regăsesc la mai multe modele Renault sau Dacia au dus la preţurile care surprins pe toată lumea. SUV-ul românesc are un preţ de pornire de 10.500 de euro şi poate ajunge, fără dotări opţionale la o valoare maximă de 15.600 de euro. Duster va fi disponibil în două variante de tracţiune 4×2 şi 4×4 şi două variante de mtorizări 1.6 benzină şi 1.5 diesel.
Preţul de pornire pentru 4×2 este de 10.500 de euro, iar pentru 4×4 de 12.300 de euro. Viitorii proprietari vor putea să-şi aleagă trei variante de dotări: Duster (nr. Varianta de bază), Ambiance şi Laureate. De menţionat e faptul că indiferent de variantă, toate SUVurile vor fi dotate cu sistemul ABS la frânare şi airbaguri frontale pentru şofer şi pasager-faţă. Opţional, sistemele ASR-ESP vor fi disponibile contra sumei de 250 de euro şi doar pentru motorul 1.5 diesel de 110 cai putere. O premieră o reprezintă faptul că, opţional, cumpărătorii pot alege, pentru 400 de euro, tapiţeria de piele,
Interiorul este identic cu cel de Logan
Dacă riscaţi să fiţi luaţi prin surprindere de exteriorul Dusterului, la interior s-ar putea să aveţi o problemă. Oricine s-a suit într-o Dacie Logan va avea un deja-vu, întrucât interioarele sunt identice. Absolut toate comenzile, cu excepţia celor noi, pentru controlul tracţiunii, în cazul modelelor 4×4, arată la fel şi sunt aşezate fix în aceleaşi locuri.
Scaunele, tapiţeria, până şi mirosul materialelor sau culoarea plafonului sunt neschimbate. Totul, însă, pentru o cauză nobilă: păstrarea unui preţ cât mai redus. Cu alte cuvinte, proprietarii de Logan care se gândesc să îşi schimbe maşina cu una din ˝categoria grea˝ a gamei nu vor avea probleme de adaptare. Poate doar cu poziţia mai înaltă de condus, întrucât Dusterul, ca orice maşină de teren respectabilă, are, pe lângă cauciucurile masive, garda la sol mult mai înaltă.
Modelul intră şi în programul «Rabla»
Noul model Duster are câteva mii de clienţi pe lista de aşteptare, iar maşina va intra şi în programul “Rabla”. “Publicul-ţintă pentru Duster e reprezentat de firme în proporţie de 50%. De asemenea, maşina se adresează românilor dedicaţi mărcii, care caută o maşină cu un upgrade de facilităţi”, a afirmat ieri directorul comercial, Fabrice Cambolive.
La Mioveni se pot fabrica 25 de vehicule pe oră
Pentru dezvoltarea în fabrica de la Mioveni a proiectului Duster, inclusiv pentru noua cutie de viteză şi pentru toate motorizările Euro 4 şi Euro 5 care urmează să fie lansate, Dacia a investit 290 de milioane de euro. Potrivit constructorului, preluarea unor piese de la alte modele a permis optimizarea investiţiei. Astfel, peste 50% din piese sunt preluate de la alte vehicule din gama Dacia şi Renault, cum ar fi motorul şi cutia de viteze. Capacitatea de producţie instalată la Mioveni este de 25 de vehicule Duster pe oră. În timp, acest model ar putea reprezenta o treime din producţia din fabrică. Modelul Duster va fi lansat în această primăvară şi în Europa, Turcia şi Tunisia, Algeria, Maroc, Egipt, Libia şi Mauritania, iar din iunie va fi disponibil, sub marca Renault, şi în Ucraina şi Orientul Mijlociu.
Băsescu, primul client de Duster
Primul client de Dacia Duster va fi nimeni altul decât preşedintele Traian Băsescu. Conform ˝zvonurilor˝ de la Salonul auto de la Geneva, maşina acestuia va fi full-options şi îi va fi livrată în prima parte a lunii în curs, cel târziu până la 15 aprilie, atunci când va fi organizată o acţiune de proporţii în toată reţeaua dealerilor. ˝Publicul va putea să vadă pe viu Dacia Duster cu ocazia Operaţiunii porţilor deschise, din 15 aprilie. De altfel, începând cu acea zi, în funcţie de dealer, oricare dintre cei care au comandat maşina ar putea intra în posesia ei. Mizăm foarte mult pe publicul român şi nu în ultimul rând pe companiile cu flotă auto˝, a declarat Fabrice Cambolive, director comercial al Dacia.
Duster, care are câteva mii de clienţi pe lista de aşteptare, va intra şi în programul naţional de înnoire a parcului auto.
Fişa tehnică echipare/preţ Dacia Duster (descarcă documentul aici)
Corespondenţă Geneva: Claudiu Pacearcă