Cum se poziționează România?
În ceea ce privește românii, din Barometrul de iarnă Ferratum reiese că pe primul loc in topul cheltuielilor de Crăciun sunt jucăriile si dulciurile, în procente egale de 20%, următorul loc fiind ocupat cu un procent de 16% de bunuri generale în casă, în vreme ce 12% se vor cheltui pe cărți și tot 12% pe cosmetice.
În rândul țărilor unde s-a desfășurat Barometrul de iarnă Ferratum, România se poziționează ușor peste media acestora, dedicând cheltuielilor de sărbatori, un sfert din veniturile lunare ale familiei adică 24,9%, echivaletul a 356 de euro, în timp ce media internațională este de 47.2%.
Cele mai întâlnite cheltuieli atunci când vine vorba de vacanța sărbătorilor de iarnă
Cea mai frecventă cheltuială în Barometrul internațional de iarnă 2015™ l-au constituit jucăriile, luând în considerare o medie de 17% din venitul disponibil al unei familii. 10 țări din totalul de 21 ce au participat la sondaj, au pus pe primul loc jucăriile, ca și cheltuială principală de Crăciun în procente după cum urmează: Slovacia (24,7%), Australia (23,1%) Spania (29,9%), Lituania (20,7%), România (19,7%), Cehia (26,7%), Germania (18,2%), Bulgaria (26,9%), Letonia (24,7%), Franța (27,6%) și Danemarca (25,8%).
Pe locul 2 în topul cheltuielilor de iarnă, se află cărțile. Cei mai pasionați de cărti și lectură în această iarnă, ce au pus achiziționarea acestora pe primul loc sunt: Croația (32,3%), Estonia (22,9%) și Suedia (25,5%). Pe ultimul loc la achiziționarea de cărți sunt: Finlanda (10,5%), Polonia (6,3%), Australia (7,5%) și Slovacia (8,7%).
Dulciurile și delicatesele culinare ocupă locul 3 în topul preferințelor în randul celor 21 țări, cu România conducând clasamentul celei de-a treia categorii cu un procent de 19,7% din cheltuieli alocate acestei categorii, fiind urmată în deaproape de Bulgaria cu 18,4%, Letonia cu 17,2% , Lituania cu 15,7% și Polonia cu 14.1% .
O altă categorie foarte importantă pentru respondenții Ferratum este cea vestimentară. Barometrul internațional de iarnă™ arată de asemenea că hainele și încălțămintea ocupă un procent important din cheltuielile de sărbători, fiind puse pe primul loc de către Canada cu un procent de 40%, urmată de Noua Zeelandă și Norvegia cu un procent aproximativ de 27% și UK cu 22,6%.
În top 12 cheltuieli în perioada Sărbătorilor de iarnă se mai află achiziționarea de electronice cu un procent de 10%, cosmetice cu 9,6%, echipamente sportive cu 5,7% ocupând locul 8, ca ultimele 2 locuri fiind ocupate de cheltuieli cu muzica (3,9%) și bonurile cadou într-un procent de numai 1,9%.
Cum a fost Barometrul de iarnă Ferratum Grup 2015™ realizat?
• Sondajul a fost efectuat de către clienți activi Ferratum Grup, în 21 țări din lume, ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate locațiile. Veniturile au fost menționate în moneda locală și cheltuielile de Crăciun calculate ca raport între cheltuielile de iarnă și venitul familiei disponibil în fiecare locație. Veniturile disponibile au fost ajustate de fiecare locație în funcție de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.
• 14205 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 21 și 65 de ani și 57% au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodăriilor care au participat la sondaj din aceste 21 țări a fost de €803 – €10350. Mărimea medie a gospodăriilor este de 3.2 persoane/ gospodărie.
• În plus, față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada Sărbatorilor de Crăciun, pe ce activități de iarnă iși cheltuiesc banii, cât de multe cumparături fac online.
• Toate sumele din sondaj au fost exprimate în moneda fiecărei ţări. Răspunsurile au fost uniformizate pentru a reflecta puterea respectivă de cumpărare din fiecare ţară. Toţi respondenţii au fost anonimi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro