Totul a început în februarie, când Nicolae Petre (foto), un agent de la Serviciul Furturi Auto, a fost prins când încasa 1.500 de euro de la un arab pe care hoţii îl lăsaseră pieton şi care dorea, fireşte, să-şi recupereze maşina. A urmat o anchetă şi aşa s-a aflat că, de fapt, poliţistul făcea parte dintr-o reţea bine organizată, cu ramificaţii la vârful Serviciului Furturi Auto din Poliţia Capitalei. Anchetatorilor le-a atras atenţia şi faptul că, timp de un an, poliţiştii au reuşit să găsească peste 70% din cele 2.000 de maşini de lux furate în Capitală, însă nu au prins nici un infractor. Practic, oamenii în uniformă puseseră pe picioare o afacere din care ieşeau zeci de mii de euro: păgubaşul era convins de poliţişti să nu mai depună plângere, ci să dea câteva mii de euro dacă vrea să-şi mai vadă autoturismul. Cine nu plătea afla că maşina i-a fost dezmembrată şi vândută bucată cu bucată.
Împărţeau banii cu borfaşii
Preţul, stabilit în funcţie de valoarea maşinii, includea, chipurile, „tariful” pentru informatori. De fapt, spun surse judiciare, suma se împărţea între poliţişti şi hoţi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro