Proprietarii Xiaomi SU7 Ultra au descoperit că, în urma actualizării, mașinile lor ofereau doar 900 CP. Pentru a debloca întreaga putere de 1.548 CP, utilizatorii trebuiau să parcurgă un tur de calificare pe un circuit desemnat. Această decizie a generat nemulțumiri în rândul proprietarilor, care au plătit pentru o mașină cu putere completă. Reacțiile negative au inundat rețelele sociale chinezești, proprietarii considerând că au fost privați de ceea ce au achiziționat inițial.
Justificarea Xiaomi
Xiaomi a explicat că restricțiile au fost impuse din motive de securitate. Compania a argumentat că puterea maximă a fost concepută inițial pentru utilizare pe circuit, justificând astfel necesitatea demonstrării abilităților de conducere înainte de deblocarea întregii puteri. În plus față de limitarea puterii, actualizarea a introdus și un timp de inițializare de 60 de secunde pentru funcția de launch control, pentru a preveni utilizarea acesteia în traficul urban.
În fața criticilor intense, Xiaomi a cedat și a anunțat renunțarea la limitarea de putere. Compania a cerut scuze pentru lipsa de transparență în comunicare și a apreciat pasiunea cu care proprietarii au reacționat. În curând, mașinile afectate vor primi o nouă actualizare care va dezactiva această limitare. Cu toată puterea disponibilă, SU7 Ultra va putea accelera din nou de la 0 la 100 km/h în 1,98 de secunde și va atinge o viteză maximă de 350 km/h.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_fef487a9123f581ce454efe1a01f7a08.jpg)
Sursa citată precizează că acest incident evidențiază vulnerabilitatea mașinilor moderne, controlate prin software, în fața modificărilor unilaterale ale producătorilor. O simplă actualizare la distanță poate schimba radical performanțele și comportamentul unui vehicul, chiar și după ce acesta a fost achiziționat.
Situația Xiaomi SU7 Ultra nu este unică. Recent, un caz similar a avut loc cu un Polestar din Norvegia, care a pierdut 70 CP în urma unei actualizări. Totuși, în cazul modelului chinezesc, reducerea de putere a fost mult mai drastică.
Lumea automobilelor electrice a evoluat rapid, oferind acum modele cu peste 1.000 CP, o performanță pe care mașinile cu combustie internă au atins-o abia după un secol. Trei dintre cele mai puternice modele electrice au fost testate recent de jurnaliștii britanici de la Carwow pentru a evalua autonomia reală.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_4dcafcf422e9869c7a439dc32d145e36.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_be1e0463de00654cd68fc24cf385b806.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_aefd1b12b493ddfeb6deb250627b8ceb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_7c9eccf56f73bce8f68e29f9ea7912bc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_f3896d65fe592b8b7a69a26ecff513e4.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_99bd1553322eec4279507e4ac7566325.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_7490f429a5f24d6665107e88d7e14a9d.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_77cfc4926c7fffad742bc9c88e5fd9b9.jpeg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_d6f1248ba656a82b2e4ace950e833d00.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_6238e4b9ba7082dfb7535c279cef8a8b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_6b1ce88bbae6899943a0ca31c637fc01.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_a2b1458ce91ac7552dc8f72351fc0918.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_29db42ce20bbc57b542cac6370a63696.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_adcdd9251e7eb47fd302443f977a5902.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_5bbaaa9e660e1472b064ee7fcf788788.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_07f9ab5dfafb98985edb63540fa52709.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_8f9828a79811983aca0fddb3e607be89.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_bb6de6fad1529cac241cd2dc6232993b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_d166ed872032699d427b7a84abc97096.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_c5ae9d910d947bfbe9206912e7a81855.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_31ef901cbee20cabd234303a47cefcd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_f75ab16b5b22386aa71022b9bc61ef41.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_a07291d6ebfac601363770e23646f53f.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.