Un cunoscut, intrebat odata daca ar cotiza pentru o organizatie de ajutorare a copiilor saraci, a raspuns: “Dupa ce ca sunt copii, mai sunt si saraci!?”. Unii fac filme despre ei, pentru a-i sensibiliza (daca se mai poate!) pe cei care dau asemenea raspunsuri… De exemplu, acest “Copiii invizibili”, care a avut premiera la Festivalul de la Venetia, anul trecut. E ceea ce se cheama “film-omnibus”, in care mai multi regizori filmeaza povesti de circa 10-15 minute pe aceeasi tema. “Copiii invizibili” e o comanda UNICEF si printre numele mari care au acceptat sa regizeze cate un scurt-metraj pentru acest proiect trebuie amintiti Emir Kusturica, Spike Lee, Ridley Scott si John Woo.
Rezultatul (ca-ntotdeauna in cazul unor filme de scheciuri, si-n plus de comanda) e amestecat. Kusturica vine cu obisnuitele kusturicisme la kil, dar si cu energia si umanitatea zbanghii si zglobii care pot face din orice chelie tichie de margaritar. Scurtul lui Spike Lee este excelent: un zoom dramatic in viata cotidiana a unei fete de liceu, ai carei parinti (mama: Rosie Perez, pe care n-o mai vazusem de hat…) au SIDA. E o poveste simpla si emotionanta, care te face praf pentru ca Lee nu-ti baga degetele-n ochi (o secventa: fetita e hartuita de colegi/colege, iar una spune: “Batranii ei parca-s zombii din „Thriller” al lui Jacko!”; in secunda urmatoare, toti imita acel dans…).
Urmeaza Jordan & Ridley Scott (Jordan e fiica maestrului), o idee proasta de la bun inceput: un fotograf – David Thewliss – amintindu-si ororile razboiului, blabla; imaginea e super, dar scurtul e conventional si previzibil de la o posta. Katia Lund (partenera lui Fernando Meirelles la “Orasul zeilor”) reuseste unul din cele mai bune momente ale filmului cu drama unor copii ai strazii care supravietuiesc vanzand gunoaie. Unul din cele mai slabe scurte e – surpriza! – cel al lui John Woo, care aduna clisee si le varsa intr-un scurt “soft”, care-i pateaza “hard” reputatia… Una peste alta, “Copiii invizibili” trebuia facut, pentru ca acei copii sa fie vizibili.
Alex Leo Serban – Critic de film

:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_b139cc8485681ed87221241c55f53dab.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_0e750e373596ff57959185ca6cf01eb4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_f01956cb1d4d79d26ba3cf9caa5f2f89.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_89a03882f03b1e22ab3c472472c75fa4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_adeef3e415b018ca221112d17abdd85a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_6d5b4aef0b34455f67134382c03f8548.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_ff11f1f2cff783e730c0f57254b170ea.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_90e0dc84100198a5f4954ea0e989675c.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.