”Stadiul lucrărilor este variabil, între 7% la stația Râul Doamnei, din punctul de vedere al finisajelor, dar se lucrează într-un ritm destul de susținut, și continuând cu Eroilor, unde are un procent peste 50% de finisaje, cu Parcul Drumul Taberei, unde este la jumătate, Favorit, cu 93% din punctul de vedere al finisajelor. Considerăm că anul viitor, în 2019, în primul trimestru, publicul călător va putea circula pe Magistrala 5”, spune Constantin Mustățea, directorul de investiții și achiziții publice al companiei Metrorex.
Până atunci însă, Metrorex trebuie să treacă, pe 26 martie, de contestația în instanță a firmei Siemens privind licitația pentru sistemul de siguranță al magistralei, fără de care nu se poate circula.
Lucrările pe această magistrală au început în anul 2013 și ar fi trebuit terminate în decembrie 2015. Anumite incidente, printre care și inundarea galeriilor din stația Eroilor, apoi contestațiile la licitații, cum a fost cazul Siemens, dar și creșterea costurilor pe parcursul lucrărilor au făcut ca termenele să se ”alungească”.
Partea exotică a lucrării se află la stația ”Favorit”. Acestă stație este dedicată fostului cinematograf Favorit, astăzi în ruină, din cartierul Drumul Taberei.
O peliculă cinematografică pe care sunt inscripționate cifrele care reprezentau numărătoarea inversă și erau menite să anunțe începutul filmului apare în toate spațiile publice din acestă stație de metrou.
Magistrala Drumul Taberei are 10 stații de metrou
Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor – Drumul Taberei), va fi de 7 kilometri lungime, cu 10 stații şi depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor). Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza acest tronson.
Iar acum, la capătul a șapte ani, metroul nu este finalizat, iar firmele constructoare au câştigat plata a 15 milioane de lei şi au mai dat în judecată Metrorex pentru plata a încă 29 de milioane de lei.
În acest context, termenul limită s-a mutat la începutul lui 2019.
Citește și:
De la minerit la bere. Cele mai bogate femei din lume controlează companii ca Heineken, BMW, Mars sau LOreal
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro