MENIU CAUTĂ
02 Sep. 2016 14:55

Fără analize medicale la început de an școlar

Distribuie

Vești bune pentru părinții micuților care se pregătesc de începerea noului an școlar. Singurele documente necesare la înscrierea copiilor la grădiniță sau școală sunt adeverința medicală de la medicul de familie și avizul epidemiologic.

Vacanța de vară este aproape de final. Doar o săptămână îi mai desparte pe copii de începerea școlii. Știm cu toții că acesta nu este nici un motiv de bucurie pentru cei mici, dar nici pentru părinții care în această perioadă sunt supuși unui adevărat tur de forță tocmai din cauza faptului că au de făcut o mulțime de lucruri pentru a-i pregăti de școală pe copii. Până nu demult, printre toate cele necesare înscrierii, părinții erau nevoiți să-i ducă pe cei mici la medic pentru a le face un exudat faringian și examenul coproparazitologic.

Pentru anul acesta însă, singurele documente necesare la înscrierea copiilor la grădiniță sau școală sunt adeverința medicală de la medicul de familie și avizul epidemiologic. Analize suplimentare pot fi cerute de medicul de familie doar în cazul în care există simptome de boală infecțioasă la copil. Și asta după ce, anul trecut, printr-un ordin comun, Ministerul Sănătății și Ministerul Educației au făcut câteva modificări referitoare la documentele medicale necesare la înscrierea, frecventarea sau terminarea unui ciclu de învățământ în România. Iar aceste documente nu prevăd rubrici pentru rezultatele analizelor medicale.

Antibiotice doar când este cazul

Mai mult decât atât, pentru o mai bună informare a părinților în ceea ce privește sănătate copiilor, Ministerul Sănătății face următoarele precizări:

-prezența nazala și/sau faringiană a stafilococilor sau pneumococilor este frecventă și nu reprezintă în sine un pericol pentru sănătatea copilului. Cu alte cuvinte, nu necesită un tratament antibiotic
– testele/analizele medicale pentru grădiniță nu sunt solicitate în mod expres prin nici un document oficial sau act normativ. Ele nu au valoare epidemiologică, adică nu pot fi interpretate așa încât să dea indicații asupra unui pericol real la care sunt expuși ceilalți membri ai comunității școlare în care intră respectivul copil.
-efectuarea acestor teste/analize, interpretate în mod superficial, deschide posibilitatea unui abuz – administrarea de antibiotice fără ca aceasta să fie cu adevărat necesară. Consecințele sunt nefaste: perturbarea florei microbiene normale a copilului care primește antibiotic, respectiv selectarea de germeni rezistenți la antibiotice ce pot fi ulterior transmiși mai departe în comunitate.

Totodată, Ministerul Sănătății recomandă instituțiilor din domeniul sanitar, unităților școlare și medicale să informeze corect populația despre lipsa beneficiilor unor asemenea testări. La fel de important este să nu încurajeze folosirea antibioticelor pentru „eradicarea' unor germeni care există în organism în mod normal.

 

Loading...
Comentarii