Tendința se observă în cazul a șase din zece români din generațiile născute între începutul anilor 80 și mijlocul anilor 90 (Millennials) și a celor născuți între 1997 și 2012 (Generația Z).
O tendință similară a fost constatată și în celelalte țări din Europa Centrală. 50% dintre persoanele chestionate au declarat că preferă același mod de lucru.
Pe de altă parte, 5% dintre românii incluși în cercetare și 10% dintre cei din regiune își doresc un mod de lucru tradițional, care implică munca de la birou și un program fix.
44% dintre exponenții Millennials și Generației Z din România și 51% dintre cei din Europa Centrală ar vrea să lucreze o dată sau de două ori pe săptămână de la distanță. Asta pentru că munca de la distanță vine cu o serie de dificultăți, precum singurătatea, lipsa interacțiunii umane și întreruperile cauzate de responsabilitățile legate de familie sau de locuință.
„Studiul arată că generațiile Millennials și Z se așteaptă, atât la nivel local, cât și regional, să beneficieze de un mod de lucru flexibil, însă, spre deosebire de alte cercetări, subliniază că preferința lor pentru munca de acasă este limitată”, spune Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Acest aspect poate fi legat atât de provocările cauzate de lucrul la distanță, cât și de faptul că absolvenții de studii universitare consideră că oportunitățile de dezvoltare a carierei sunt mai importante decât posibilitatea de a lucra de acasă și conștientizează faptul că biroul rămâne un mediu care accelerează integrarea într-o organizație și dezvoltarea profesională în primele etape ale carierei.
Alexandru Reff:
Potrivit aceluiași studiu, 59% dintre românii chestionați și-ar dori să aibă un contract cu normă întreagă cu un singur angajator, în timp de 29% ar alege varianta de a fi liber profesioniști sau consultanți. Aceleași opțiunii au fost exprimate și de tinerii din Europa Centrală.
Totodată studenții și proaspeții absolvenți de studii universitare, atât din România, cât și din regiunea Europei Centrale și-ar dori să lucreze în străinătate. 22% dintre cei intervievați la nivel local plănuiesc să plece din țară pentru oportunități profesionale, iar 66% ar fi gata să se mute în străinătate pentru un loc de muncă. Românii ar alege țări precum Germania (16%), Marea Britanie (15%) și Statele Unite (7%).
De altfel, același studiu mai arată că 37% dintre respondenți ar alege mari companii internaționale ca primă opțiune pentru un loc de muncă.
În același timp, 61% dintre românii chestionați cred că își vor găsi locul de muncă dorit în mai puțin de șase luni, în timp ce tendința este de peste 70% în rândul celor din Europa Centrală.
Totodată, 93% dintre respondenții români ar vrea să lucreze într-o organizație în care forța de muncă să fie diversă din punctul de vedere al vârstei, sexului, naționalității sau etniei.
77% dintre cei chestionați nu au nicio preferință în privința genului superiorului ierarhic.
La studiu au participat peste 9.000 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani (Millennials și primii reprezentanți ai Generației Z). Cu toții sunt studenți la universități de top din 19 țări din Europa Centrală, inclusiv România.
Deloitte este o companie care furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului sau servicii de consultanță fiscală către clienți din sectorul public și privat din industrii diverse.
Foto: 123rf.com
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro