„Examenul de Bacalaureat certifică nişte competenţe ale absolventului. Aceste competenţe, pentru a putea fi recunoscute şi în ţară, dar şi de către partenerii noştri europeni, trebuie să fie garantate. De aceea subiectele nu variază, dar variază mijloacele de sprijin pentru ca acei copii care au cerinţe educaţionale speciale să poată să îndeplinească standardul de evaluare”, a afirmat Ligia Deca într-o conferință de presă la Câmpulung, potrivit news.ro.
Ea a precizat că este receptivă la nevoile copiilor și la măsurile care se pot lua, dar „este nevoie să păstrăm încrederea în diploma pe care un absolvent de liceu o obţine”, iar condițiile nu trebuie schimbate pentru elevii cu cerințe speciale.
Deca a mai spus că subiectele de la Bacalaureat nu sunt grele și sunt concepute pentru nivel mediu şi pentru certificarea unei competenţe medii. „Putem discuta despre cele mai potrivite măsuri de sprijin tocmai pentru că acei elevii cu tulburări din spectrul autist au o capacitate intelectuală sporită”, a adăugat ea.
„Tocmai din acest motiv ele trebuie să fie respectate pentru toţi absolvenţii. Putem discuta despre cele mai potrivite măsuri de sprijin, tocmai pentru că acei elevii cu tulburări din spectrul autist au o capacitate intelectuală sporită. Este vorba doar despre adecvarea la particularităţile lor”, a punctat ministrul Educației.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro