Care este stadiul dosarului penal

În cei patru ani de anchetă, procurorii au audiat peste 300 de persoane şi au ridicat zeci de saci cu documente de la 40 de  instituții ale statului. Au încercat să afle cine se face vinovat pentru prăbușirea avionului. Deocamdată nu au oferit un răspuns public. Potrivit unor surse judiciare, dosarul nu a primit o soluție finala din cauza lipsei unui raport de expertiză cerut de familia studentei Aurei Ion şi aprobat de procurorul de caz. Raportul cerut este unul complex şi există un  singur expert autorizat pentru a-l face. Anchetatorii estimează că rezultatele ar putea să fie depuse la dosar în cel mult o lună.

Cum s-a petrecut accidentul. Raportul experților în aviaţie, minut cu minut

Ora 13:29:55 – Aeronava a început rulajul 

Ora 13:38:41 – A decolat de pe Aeroportul Internațional „Aurel Vlaicu” București – Băneasa , cu destinația Aeroportul Oradea. 

Ora 14:06:00 – Pentru că aeronava nu a atins nivelul de zbor 120, turnul de control București comunică cu pilotul, insistând asupra altitudinii de zbor 110, ca fiind altitudine minimă de zbor pe această rută ”Recepționat dar nivelul minim este 110” 1 . Pilotul a răspuns că va mai menține 7 minute nivelul de zbor 100, după care va urca la 110 ” Ok, voi menține pentru încă 7 minute, apoi voi urca la 110”.

Nepotism electoral în POT, partidul care-l susține pe Călin Georgescu. Oameni noi, metehne vechi: politica văzută ca afacere de familie
Recomandări
Nepotism electoral în POT, partidul care-l susține pe Călin Georgescu. Oameni noi, metehne vechi: politica văzută ca afacere de familie

Ora 14:09:00  – Alertat de sistem, turnul de control București reintră în legătură cu aeronava atragând atenția asupra acestei avertizări ”RFT 111, avertizarea de coborâre sub nivelul minim s-a activat, urcă, urcați FL 110?”. La acest mesaj pilotul a răspuns printr-o confirmare că se îndreaptă către nivel 110, dar cu o rată de urcare mică, ”Urc încet la FL110”.

Ora 14:09:45  – Turnul de control solicită echipajului să continue urcarea. După aproximativ 24 de minute de zbor, pilotul comandant informează că se confruntă cu probleme de givraj, că trebuie să coboare la nivel de zbor 100

Ora 14:34 – Conform declarației copilotului, echipajul s-a confruntat cu o scădere a vitezei aeronavei pe fondul reducerii puterii motoarelor datorită accentuării givrajului carburatoarelor.

Ora 14:42:03  – Comandantul a anunțat că va coborî la altitudinea 80, adică 8.000 ft, și va intra pe frecvența radio 129,4 MHz, corespunzătoare Centrului de informare a zborului (Flight Information Center – FIC) București ” Bucharest RFT111, o să coborâm la 80 și intrăm pe 129,4”. FIC este agenția de trafic aerian care asigură legătura radio sol-aer doar pentru informare și avertizare despre eventualele conflicte între aeronave, având ca zonă repartizată spațiul aerian de clasă G.

Proteste de amploare împotriva lui Călin Georgescu în București, Cluj și Timișoara | VIDEO
Recomandări
Proteste de amploare împotriva lui Călin Georgescu în București, Cluj și Timișoara | VIDEO

Ora 14:42:10 – Echipajul a intrat în legătură radio cu București, informând că zboară de la Băneasa cu destinație Oradea, va coborî, din motive de givraj (…) Copilotul propune continuarea zborului sub acest plafon cu solul la vedere, dar pilotul comandant ia decizia să continue zborul între plafoane spunându-i copilotului că la nevoie vor coborî printr-o spărtură sub plafon. Pe măsură ce aeronava a înaintat spre munții Apuseni plafonul survolat a devenit compact și a reapărut fenomenul de givraj la nivelul carburatoarelor, manifestându-se prin pierderea de putere furnizată de motoare, implicit reducerea vitezei de înaintare. Această reducere de viteză a obligat copilotul să imprime aeronavei o evoluție în coborâre, controlată, dar care a avut drept consecință continuarea zborului în plafonul survolat. După intrarea aeronavei în plafon, fenomenul de givraj s-a manifestat nu doar asupra motoarelor, ci și cu depuneri de gheață pe aripi, parbriz și coiful elicelor celor două motoare. Pe parcursul acestui zbor descendent, în plafon, fără vizibilitate, motoarele au început să funcționeze intermitent. Funcționarea intermitentă era determinată de manevrele de degivrare, efectuate de pilotul comandant, având drept efect repornirea necomandată a acestora. 

Vicepreședintele ANCOM Pavel Popescu cere suspendarea TikTok în România. Rețeaua socială ar putea fi interzisă până la terminarea anchetelor privind alegerile
Recomandări
Vicepreședintele ANCOM Pavel Popescu cere suspendarea TikTok în România. Rețeaua socială ar putea fi interzisă până la terminarea anchetelor privind alegerile

Ora 15:44  – Transponder-ul de pe aeronavă nu a mai comunicat cu stația de înregistrare de la sol. În acel moment aeronava zbura la o altitudine de 6300 ft. 

ora 15:46:57 – Aeronava s-a prăbușit într-o zonă împădurită aflată la altitudinea de circa 1600 m” , se arată în raportul comisiei de investigaţie privind siguranţa aviaţiei civile

Ce spun experţii despre cauzele producerii accidentului aviatic

Raportul comisiei de investigaţie privind siguranţa aviaţiei civile (CIAS) a enumerat o serie de nereguli care, din punctul lor de vedere, au dus la prăbuşirea aeronavei pilotate de Adrian Iovan. Redăm câteva dinte cauze, aşa cum au fost redate în documentul final al CIAS, singura instituţie din România care investighează accidentele aviatice:

  • Cauza producerii accidentului constă în oprirea motoarelor ca urmare a givrajului sever al carburatoarelor; 
  • Pregătirea misiunii a fost făcută superficial, dosarul de misiune fiind incomplet;
  • La îmbarcarea pasagerilor nu a fost efectuată instruirea pasagerilor privind siguranța (passager safety briefieng);
  • La îmbarcare, comandantul a ocupat postul de pilotaj dreapta, iar copilotul postul de pilotaj stânga;
  • Postul principal de pilotaj, locul care ar trebui să fie de regulă ocupat de comandantul de echipaj, nu este definit nici în manualul operațional al operatorului, dar nici în manualul de zbor al aeronavei;
  • Pe toată durata executării misiunii copilotul a avut rolul de pilot care deține controlul comenzilor de zbor (pilot flying);
  • Pe toată durata executării zborului, persoanele aflate la bordul aeronavei nu au avut cuplate centurile de siguranță, excepție făcând un pasager care înainte de impact și-a cuplat din proprie inițiativă centura; 
  • Echipajul a utilizat ca mijloc principal de navigație aeriană un aparat GPS portabil, montat provizoriu pe manșa din dreapta, acesta nefăcând parte din dotarea standard a aeronavei;


Citeşte şi:

AUDIO/ Klaus Iohannis a întrerupt emisia unui post de radio. De vină…pauzele prea lungi din discurs

Romeo, eroul din Satu Mare care a salvat viața unei tinere. I-a donat o parte din ficat

Cine este Ionel Arsene, ”deputatul-șosetă”, reținut de DNA pentru că a luat mită. Și-a dobândit porecla în urma unui scandal sexual

 
 

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Doi candidaţi la prezidenţiale solicită Curţii Constituţionale anularea alegerilor din primul tur
Știrileprotv.ro
Doi candidaţi la prezidenţiale solicită Curţii Constituţionale anularea alegerilor din primul tur
Drama neștiută a Elenei Lasconi. Acum numele ei e pe numele tuuror, dar a fost atât de săracă, încât nu avea ce mânca: ”Bunica ne dădea pâine pe care o dădeai la porci”
Viva.ro
Drama neștiută a Elenei Lasconi. Acum numele ei e pe numele tuuror, dar a fost atât de săracă, încât nu avea ce mânca: ”Bunica ne dădea pâine pe care o dădeai la porci”
Colegii de scenă și-au luat adio de la Gabriel Cotabiță. Fiicele artistului, un monument de tristețe. Imagini emoționante de la Cimitirul Bellu
Libertateapentrufemei.ro
Colegii de scenă și-au luat adio de la Gabriel Cotabiță. Fiicele artistului, un monument de tristețe. Imagini emoționante de la Cimitirul Bellu
Patru nativi care intră sub protecția astrelor. Luna decembrie le va aduce bani cu nemiluita și deplasări în străinătate
FANATIK.RO
Patru nativi care intră sub protecția astrelor. Luna decembrie le va aduce bani cu nemiluita și deplasări în străinătate
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
GSP.RO
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
Ce este naturopatia, practica controversată promovată de Cristela, soția lui Călin Georgescu, și de ce ridică foarte multe semne de întrebare
Elle.ro
Ce este naturopatia, practica controversată promovată de Cristela, soția lui Călin Georgescu, și de ce ridică foarte multe semne de întrebare
Fosta soție a lui CRBL, dezvăluiri în lacrimi despre DIVORȚ. Elena Vîșcu are 3 locuri de muncă și își crește singură fata. Incredibil ce a povestit despre artist
Unica.ro
Fosta soție a lui CRBL, dezvăluiri în lacrimi despre DIVORȚ. Elena Vîșcu are 3 locuri de muncă și își crește singură fata. Incredibil ce a povestit despre artist
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Expert în dezinformare, despre tacticile Kremlinului aplicate de Călin Georgescu: Neagă ce a spus acum o lună
Observatornews.ro
Expert în dezinformare, despre tacticile Kremlinului aplicate de Călin Georgescu: Neagă ce a spus acum o lună
Horoscop 27 noiembrie 2024. Berbecii au parte de o zi care susține inițiativele curajoase, care se bazează pe o viziune pozitivă asupra lucrurilor
HOROSCOP
Horoscop 27 noiembrie 2024. Berbecii au parte de o zi care susține inițiativele curajoase, care se bazează pe o viziune pozitivă asupra lucrurilor

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI