15 Apr. 2018 12:00

Ce ți se întâmplă dacă mergi pe jos în fiecare zi. Sunt influențate silueta, sănătatea și starea psihică

Distribuie

Ce ți se întâmplă dacă mergi pe jos în fiecare zi? Numai lucruri bune! Iar dacă nu dai mare importanță acest tip de mișcare, greșești. Renunțând la a folosi mașina inclusiv pentru un drum la piața din apropiere, coborând cu o stație, două mai departe de casă din autobuz pentru a continua pe jos sau străbătând zilnic o parte din drumul spre birou în plimbare alertă, starea de sănătate ți se va îmbunătăți, la fel forma fizică, dar și starea psihică.

30 de minute de mers pe jos în fiecare zi îți pot schimba radical starea fizică și tonusul. Iar în sezonul cald, când e soare, o plimbare la aer curat îți asigură și necesarul zilnic de vitamina D. Iată cele mai importante 8 beneficii ale acestui exercițiu deloc solicitant:

  1. Slăbești. Nu imediat și nu dramatic, dacă asta e toată mișcarea pe care o faci și dacă nu intervii și la nivelul alimentației, dar, în timp, vei observa că se topesc, ușor-ușor, kilogramele. Cercetătorii de la Harvard au descoperit că plimbările regulate reduc eficiența a 32 de gene responsabile cu apariția obezității, care afectează din ce în ce mai mulți oameni și duce la apariția multor maladii.
  2. Starea psihică se îmbunătățește. Mișcarea în aer liber îți redă buna dispoziție și poate fi un remediu pentru depresie și anxietate.
  3. Se diminuează apetitul și dispare pofta de dulce. Studii efectuate la Universitatea din Exeter au scos la iveală faptul că mersul pe jos zilnic poate anula pofta de alimente dulci (o poftă care poate ascunde boli!) și impulsul de a mânca mai mult decât ți-e necesar, pe fond de stres. Recomandarea lor este ca atunci când simți nevoia să dai iama în frigider, deși ai mâncat suficient, să ieși la o plimbare alertă de 15 minute…
  4. Crește rezistența la boli, pentru că mișcarea întărește sistemul imunitar, prin reducerea stresului și stimularea producției de limfocite.
  5. Ții diabetul la distanță. Potrivit Asociației Americane a Diabetului, exercițiile ușoare, cum este și mersul pe jos, sunt eficiente în prevenirea acestei maladii.
  6. Scade riscul de cancer de sân și de colon, conform unor studii întreprinse de Societatea Americană de Oncologie Clinică. Pentru asta, trebuie să mergi pe jos, însumat, 3 ore pe săptămână.
  7. Îți menții inima sănătoasă. Mișcarea moderată, dar regulată ajută sistemul cardiovascular să funcționeze normal și reduce riscul apariției bolilor asociate cu 30%.
  8. Crește mobilitatea, mai ales la vârste înaintate, când încheieturile încep să scârțâie. Chiar și în cazul octogenarilor s-au înregistrat îmbunătățiri la nivelul articulațiilor, după ce aceștia și-au făcut un obicei din a se plimba cel puțin 30 de minute în fiecare zi.

Fetele din trupa ASIA țin și acum legătura. Vorbesc cu orele la telefon, dar nu au timp de întâlniri

Loading...
Comentarii