MENIU CAUTĂ
28 Feb. 2019 16:20

(Publicitate) 5 sfaturi pentru un regim de viaţă sănătos

Distribuie

Pentru a te bucura de o viaţă sănătoasă, nu ai nevoie de un regim imposibil sau de ore interminabile petrecute la sala de fitness. Cu toate acestea, obiceiurile alimentare sănătoase trebuie să fie incluse în dieta ta zilnică. În acest articol, îţi împărtăşim sfaturi preţioase, care fac referire la o bună conduită în alimentaţie. Astfel, vei afla ce este necesar să consumi şi de ce sau care sunt alimentele pe care e indicat să le eviţi. Ţine cont de aceste sfaturi, care îţi vor aduce un plus de energie, fără prea mari eforturi.

Reguli de bază pentru un stil de viaţă sănătos

Alimentele pe care le consumi în fiecare zi îţi influenţează nu doar sănătatea, ci şi starea de spirit. De aceea, mâncarea pe care o consumi trebuie să îţi aducă nutrienţi şi vitamine, atât de necesare pentru o viaţă ferită de boli. Iată de ce trebuie să ţii cont, pentru un stil de viaţă echilibrat!

Include legumele şi fructele în alimentaţia zilnică

Orice dietă echilibrată trebuie să conţină fructe şi legume. Acestea sunt benefice datorită vitaminelor pe care le conţin, ajutând la protejarea organismului de boli grave. Astfel, roşiile, ardeii, castraveţii sau porumbul, vor face minuni pentru sănătatea ta. Consumă-le moderat, în diverse reţete, astfel încât să îşi păstreze toate vitaminele şi mineralele. Printre cele mai gustoase fructe pe care le poţi consuma, indiferent de anotimp, se numără rodiile, strugurii sau portocalele. Bogate în vitamina C, acestea îţi vor echilibra sistemul imunitar, acţionând ca un antioxidant puternic. Alimentaţia zilnică poate fi îmbogăţită şi de suplimentele alimentare, care au rolul de a aduce în organism substanţe care lipsesc din corpul uman. Poţi găsi o mulţime de suplimente nutritive la Prăvălia naturistă, pe care le poţi integra într-un regim de viaţă sănătos.   

Consumă grăsimi sănătoase

Pentru un stil de viaţă sănătos, nu trebuie să renunţi la grăsimi. Grăsimile sănătoase pe care să le incluzi în alimentaţia zilnică sunt cele nesaturate, întâlnite îndeosebi în uleiurile vegetale. Uleiul de cocos, uleiul de avocado şi cel de măsline sunt doar câteva exemple. Nu te feri nici de consumul de peşte gras, care reduce riscul infarctului şi combate problemele de vedere. Grăsimile nesănătoase, artificiale sunt întotdeauna regăsite în alimentele prăjite, în aluaturi sau foietaje, precum şi în alimentele de tip fast-food. De aceea, trebuie să limitezi, pe cât posibil, consumul lor.

Evită consumul excesiv de carbohidraţi

Dacă nu eşti familiarizat cu conceptul de carbohidraţi buni şi carbohidraţi răi, îţi venim în ajutor. Carbohidraţii buni sunt cei care îţi oferă vitamine şi minerale, necesare pentru un regim de viaţă sănătos. În această categorie intră orezul brun şi orzul, cerealele integrale şi pâinea din cereale, precum şi fructele sau legumele. Consumul de leguminoase, ca fasolea sau lintea, îţi vor aduce în alimentaţie şi proteine, care asigură aportul energetic necesar organismului. Evită consumul excesiv de carbohidraţi răi pentru organism, care includ pâinea albă, produsele de patiserie şi pastele din făină albă.

Alege cele mai bune surse de calciu

Din alimentaţia ta nu trebuie să lipsească nici calciul, unul dintre mineralele esenţiale pentru buna funcţionare a organismului. Laptele, iaurtul, smochinele, sardinele în ulei, migdalele sau seminţele de susan – toate pot fi incluse în meniuri personalizate, pentru a-ţi asigura necesarul zilnic de calciu. Acesta variază, pornind de la 200 mg pentru copii, până la 1000 mg, pentru persoanele peste 70 de ani. Consumul alimentelor bogate în calciu îţi va menţine sănătatea oaselor şi a muşchilor, ajutând sistemul nervos să funcţioneze corect.  

Limitează consumul de alcool

În cantităţi moderate, alcoolul este chiar benefic. De exemplu, un pahar de vin pe zi este un antioxidant bun pentru ten, având un efect de anti-îmbătrânire. Totodată, vinul reduce riscul bolilor de inimă şi are proprietăţi antiinflamatorii. Pe de altă parte, consumul de alcool în exces poate duce la afecţiuni grave, ca tulburări de memorie sau demenţă. De aceea, e important să incluzi în dieta ta zilnică şi multă apă, care va avea un rol digesiv şi va întreţine silueta subţire pe care ţi-o doreşti.  

Sănătatea fizică şi cea mentală pot fi întreţinute doar printr-un stil de viaţă echilibrat. Alimentaţia sănătoasă însoţită de mişcare, sunt factorii care contribuie decisiv la un regim de viaţă sănătos. Acordă atenţie meselor regulate şi sănătoase, nu uita de fructe şi legume şi hidratează-te corespunzător!

Comentarii