Controversatul om de afaceri braşovean Marcel Butuza (51 de ani) va avea numărul de concurs 80 la clasa moto.
Butuza a mai participat de 5 ori la Dakar (abandon în etapa a opta/ 2015, locul 44 în 2012, locul 59 în 2011, abandon în etapa a treia/ 2009, abandon în etapa a opta/ 2007).
Marcel Butuza a fost în centrul mai multor scandaluri din Brașov, firma sa fiind cea care a turnat așa-zisa pistă de pe inexistentul aeroport de la Ghimbav, în realitate o fâșie de asfalt lungă de aproximativ 3 kilometri în mijlocul unui câmp. Tot el a fost acuzat de presa brașoveană că ar fi în grațiile primarului Brașovului, fiind singurul abonat la asfaltările din oraș. Tot firma sa a realizat domeniul schiabil din Poiana Brașov. De asemenea, a fost acuzat într-un dosar ce viza exploatarea ilegală a unor balastiereÎnsă cel mai mare scandal a fost legat de preluarea Palatului Știrbei și a parcului dendrologic din Brașov și transformarea lor în locuința sa personală. Marcel Butuza are, însă, și câteva bile albe. Este pilotul singurei echipe româneşti din raliul Dakar, iar în 20 ianuarie 2016. a salvat pilotând elicopterul său personal, cei 72 de turiști, printre care se aflau și 34 de copii, blocați la Bâlea Lac, după defectarea telecabinei.
Marcel Butuza are o avere de 29-30 milioane de euro, fiind pe locul 188, conform Top 300 Capital 2016.
Şi sătmăreanul Emanuel Gyenes va participa la Raliul Dakar 2017, el având numărul de concurs 29. Obiectivul lui Gyenes este să încheie competiţia mai sus decât în precedenta ediţie, când a ocupat locul 14 la general, la clasa moto.
Butuza și Gyenes (foto) vor concura pe motociclete KTM.
Cel mai dificil moment al rally-raid-ului va fi când concurenţii vor străbate Anzii bolivieni, traseul ajungând şi la altitudinea de 4.000 de metri.
A 39-a ediţie a Raliului Dakar se va încheia în data de 14 ianuarie, la Buenos Aires (Argentina). În cadrul celor 12 etape (foto 2), vor fi străbătuţi 8.818 kilometri, din care 4.088 sunt probe speciale.
Marcel Butuza și Emanuel Gyenes se pregătesc de Raliul Dakar 2017. Ce etape trebuie să parcurgă
- 168 de motociclete, 38 ATM-uri, 94 automobile si 60 de camioane:
- 2 ianuarie – Prima etapa: Asuncion (Paraguay) – Resistencia (Argentina), 454 km, intre care 39 km probe speciale
- 3 ianuarie – Etapa a 2-a: Resistencia (Argentina) – San Miguel de Tucuman (Argentina), 803 km, intre care 275 km probe speciale
- 4 ianuarie – Etapa a 3-a: San Miguel de Tucuman (Argentina) – San Salvador de Jujuy (Argentina), 780 km, dintre care 364 km probe speciale
- 5 ianuarie – Etapa a 4-a: San Salvador de Jujuy (Argentina) – Tupiza (Bolivia), 521 km, dintre care 416 km probe speciale
- 6 ianuarie – Etapa a 5-a: Tupiza (Bolivia) – Oruro (Bolivia), 692 km, dintre care 447 km probe speciale
- 7 ianuarie – Etapa a 6-a: Oruro (Bolivia) – La Paz (Bolivia), 786 km, dintre care 527 km probe speciale
- 8 ianuarie: Zi de pauza in competitie, in La Paz
- 9 ianuarie – Etapa a 7-a: La Paz (Bolivia) – Uyuni (Bolivia), 622 km, dintre care 322 km probe speciale
- 10 ianuarie – Etapa a 8-a: Uyuni (Bolivia) – Salta (Argentina), 892 km, dintre care 492 km probe speciale
- 11 ianuarie – Etapa a 9-a: Salta (Argentina) – Chilecito (Argentina), 977 km, dintre care 406 km probe speciale
- 12 ianuarie – Etapa a 10-a: Chilecito (Argentina) – San Juan (Argentina), 751 km, dintre care 449 km probe speciale
- 13 ianuarie – Etapa a 11-a: San Juan (Argentina) – Rio Cuarto (Argentina), 754 km, dintre care 288 km probe speciale
- 14 ianuarie – Etapa a 12-a: Rio Cuarto (Argentina) – Buenos Aires (Argentina), 786 km, dintre care 64 km probe speciale.
- La autocamioane, traseul din unele etape difera de celelalte categorii.